معضل جديد ادارات دولتي

وقت‌گذراني كارمندان آمريكا در سايت‌هاي مستهجن

وقت‌گذراني كارمندان آمريكا در سايت‌هاي مستهجن
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹

بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد تعداد زيادي از كارمندان دولتي آمريكا در اوقات كاري محتواي نامناسب و مستهجن را از طريق رايانه‌هاي خود مشاهده مي‌كنند.

به گزارش گرداب، فارس و به نقل از پي‌سي‌مگ نوشت: بر اساس گزارش كميسيون SEC در ايالات متحده 31 مورد تحقيق و بررسي از اماكن كاري دولتي كه در 18 شهر مختلف امريكا انجام شده، نشان مي‌دهد كه استفاده گسترده از رايانه‌هاي دولتي براي مشاهده هرزه‌نگاري به يك معضل اساسي در آمريكا مبدل شده است.

بر اساس اين تحقيق كه از سال 2007 آغاز شده و تا نيمه سال 2009 به طول انجاميده مشاهده محتواي مستهجن در اينترنت بين كارمندان ارشدي كه سالانه بين 100 تا 222 هزار دلار درآمد دارند، بيشتر است و اين امر موجب نگراني گسترده شده است.

البته در گزارش ياد شده به نحوه دستيابي به اين نتايج و روش‌هاي جستجو اشاره نشده و اين اطلاعات محرمانه تلقي شده است.

مدت زمان طولاني مشاده محتواي نامناسب در محل‌كار نكته ديگري است كه در اين گزارش به آن اشاره شده، به گونه‌اي كه در برخي موارد كارمندان تا 8 ساعت در روز يعني كل اوقات كاري خود را صرف مشاهده هرزه‌نگاري اينترنتي كرده‌اند و هيچ كار مفيد ديگري انجام نداده‌اند.

برخي از اين كارمندان در عرض يك ماه 16 هزار بار به سايت هاي مستهجن مراجعه كرده و تصاوير و ويدئوهاي نامناسب را هم بر روي رايانه‌هاي محل كار خود يا بر روي سي‌دي و دي‌وي‌دي ذخيره كرده‌اند كه چنين كاري بر طبق قوانين محلي جرم تلقي مي‌شود.