Gerdab.IR | گرداب

مصادره انقلاب مصر به روش گوگل؛

اتوبوس گوگل در خیابان های مصر!

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰

کارکنان شرکت گوگل سوار بر اتوبوس، طرح جدیدی را در مصر آغاز کرده و ادعا می کنند هدف این طرح حمایت از شرکت های فعال فناوری های جدید در این کشور است.

به گزارش گرداب، جام نیوز به نقل از رادیو فردا نوشت: بسیاری معتقدند که فناوری‌های جدید ارتباطی به پیروزی انقلاب هایی نظیر مصر کمک شایانی کرد و اکنون کمک به گسترش این فناوری ها در مصر می تواند به تحکیم و توسعه دموکراسی در این کشور کمک کند.

گوگل طرح جدیدی را برای کمک به راه اندازی و حمایت از شرکت های فعال در عرصه فناوری های جدید در مصر آغاز کرده است که در زبان اعربی "ابداء" [شروع] نام دارد.

مدیر فعالیت های گوگل در مصر مدعی شد: «به اعتقاد ما گسترش فناوری های مدرن به تحول اقتصادی و فرهنگی در این بخش از جهان کمک کرده و تاثیرات سیاسی نیز خواهد داشت. زمان آن فرا رسیده به مردم این کشور امید داد که می توانند پیشرفت کنند و به آینده امیدوار باشند.»

همزمان با آغاز این برنامه گروهی از کارکنان شرکت گوگل در مصر سوار بر اتوبوسی که با نشانه تجاری گوگل رنگ آمیز شده و کلمه "ابداء" بر آن نوشته شده است سفر خود به نقاط مختلف کشور را آغاز می کنند.

هدف از این برنامه شناسایی و تشویق کسانی است که در زمینه فناوری‌های مدرن یک طرح اقتصادی دارند. این طرح ها از سوی شرکت گوگل بررسی شده و به بهترین طرح به عنوان برنده این رقابت در ماه مه سال آینده یک جایزه 200 هزار دلاری اعطا خواهد شد.

یک سخنگوی شرکت گوگل گفت که هدف این طرح در حقیقت یافتن ایده ای است مشابه با آنچه که سالها پیش کل موسسه گوگل بر آن اساس پایه گذاری شد. در آن زمان دو نوآوری جدید با هزینه ای نزدیک به 100هزار دلار توانستند طرح خود را کامل کرده و گوگل را پایه گذاری کنند.

کارشناسان شرکت گوگل و نوآوران مصری عرصه رسانه‌های جدید در چند ماه آینده تا زمان انتخاب طرح برتر به همه شرکت کنندگان در این مسابقه کمک های فنی و مشاوره ارائه خواهند داد.

دو موسسه مستقل مسئول برگزاری و نظارت بر این مسابقه هستند. شرکت کنندگان می توانند در تنظیم طرح و یا ساخت محصول خود از تمام نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری موجود که روی شبکه هایی مثل گوگل، مایکروسافت و یا فیس بوک در دسترس هستند، استفاده کنند.