Gerdab.IR | گرداب

تبلیغ همجنس‌گرایی در بازی "Elder Scrolls V"

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰

امکانِ ازدواج هم‌جنسان در بازی "طومار پیشینیان: اسکایریم" (The Elder Scrolls V:Skyrim) فراهم شد.

به گزارش گرداب، طی خبری که "پتز هاینس" (Pete Hines)، مدیر روابط عمومی استودیو "بتسدا" (Bethesda) آن را اعلام کرد، در بازی "طومار پیشینیان: اسکایریم"، کاربر بازی آزادی ازدواج با هرکسی را خواهد داشت.

وی در این مورد اذعان کرد مهم نیست با چه شخصیتی بازی می کنید  (منظور مرد است یا زن)، بر فرض اگر با زن بازی می‌کنید می‌توانید با یک زن در بازی ازدواج کنید یا برعکس. پیش از این در بازیِ "افسانه 3" (Fable3) نیز کاربر بازی می‌توانست با همجنس خود ازدواج کند  "پیتر مولینو"، کارگردان بازی نیز در این مورد بیان کرده بود که این یک آزادی است که در بازی به کاربران داده شده است.

اگرچه بازی "طومار پیشینیان: اسکایریم" دارای سناریویی مشخص است ولی این به آن معنا نیست که کاربران بازی آزادی عمل در بازی نداشته باشد؛ کار کردن در بازی و درآوردن پول و همچنین رفتن به مراحل فرعی در بازی برای افراد گوناگون نیز یکی از چند ویژگی های منحصر به فرد این بازی است.

تبلیغِ هم‌جنس‌گرایی و فراهم شدنِ امکانِ هم‌جنس‌گرایی در فضای مجازی و همچنین قانون‌مندی ازدواجِ‌ هم‌جنسان در بعضی از نقاطِ جهان، پدیده‌ای است که بر آمده از فضای ولنگارِ جنسی غرب است. در حالی که نهادِ خانواده روز به روز در غرب بیشتر رو به نابودی می‌گذارد و کمبود جمعیت و رشد صفر یا منفیِ آن به مشکلی استراتژیک برای حاکمانِ غربی بدل شده است، همچنان هم‌جنس‌گرایی که افقی مشابه قومِ لوط در قرآن خواهد داشت در انواعِ بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال تبلیغ شده و امکان آن فراهم می‌‌شود.

منبع: مشرق