Gerdab.IR | گرداب

هکرهای ناشناس:

برای دفاع از حریم شخصی فیس بوک را نابود کنید

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰

گروه هکرهای "ناشناس" (انانیمس) که پیش از این حملات سایبری را با اهداف مختلف در سراسر جهان سازمان‌دهی کرده‌اند اکنون در پی حمله به فیس‌بوک هستند.

به گزارش گرداب سایت "دویچه وله"  نوشت: هکتیویست‌های موسوم به گروه "انانیمس" (anonymous) که تاکنون اهداف مختلف عملیاتی در جهان وب برای خود تعریف کرده و به آن‌ها حمله سایبری کرده‌اند، اکنون در آخرین پیام‌شان از عملیات آینده‌ که هک فیس‌بوک در روز پنجم نوامبر است، خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، آن‌ها روز 16جولای بر روی سایت "یوتیوب" ویدئویی با عنوان "پیامی از گروه ناشناس: عملیات فیس‌بوک، 5 نوامبر 2011" منتشر کرده‌اند. آن‌ها علت این اقدام را نقض حریم شخصی افراد در فیس‌بوک عنوان کرده‌اند. کاربری با نام کاربری "عملیات‌فیس‌بوک" این ویدئو را بر سایت یوتیوب قرار داده و هیچ ویدئوی دیگری تا کنون با این نام کاربری بر روی سایت قرار داده نشده است.

دویچه وله اضافه کرد: اگر شما یک هکتیویست [هکرهایی با اهداف مشخص سیاسی - اجتماعی] یا کسی هستید که می‌خواهد از آزادی اطلاعات به دفاع بپردازد به این عملیات بپیوندید و فیس‌بوک را برای دفاع از حریم شخصی خودتان نابود کنید. این جمله متعلق به صدایی است که بر روی ویدئو گذاشته شده، صدایی که تغییرداده شده و بم است.

این ویدئو در انتها با این جمله تمام می‌‌شود: «ما ناشناس هستیم. ما گروه هستیم. ما را بپذیرید. مدتی فکر کنید و خود را برای روزی که در تاریخ ثبت می‌شود آماده سازید. این جهان ماست. ما از این حق برخورداریم که اعمال‌مان در دنیای وب نظارت نشود. از آن سودجویی نشود. ما از این حق برخورداریم که زندگی برده‌وار نداشته باشیم.»

هنوز مشخص نیست این پیام ویدئویی که پیش از این رسانه‌ای شده بود و دویچه وله با تاخیر دو ماهه دوباره آن را رسانه‌ای کرد، یک تهدید واقعی از سوی گروه ناشناس است یا خیر؟

منبع: جام نیوز