Gerdab.IR | گرداب

سوال آسوشیتدپرس از مردم روستای فردو:

از وجود تاسیسات‌هسته‌ای در نزدیکی روستای‌خود راضی هستید؟

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰

در حالی که غربی‌هادر موضوع هسته‌ای ایران را تحت فشار قرار می‌دهند، پاسخ‌های اهالی فردو درباره وجود تاسیسات هسته‌ای نزدیک محل سکونتشان بسیار جالب است.

به گزارش گرداب، گزارشگر "آسوشیتدپرس"، برای آگاهی از نظر اهالی روستای "فردو"؛ جایی که تاسیسات جدید هسته ای ایران در نزدیکی آنجا ایجاد شده است، به میان مردم این روستا رفته و دیدگاه های آنان را در این زمینه جویا شده تا بتواند نظر آنان درباره استقرار تاسیسات هسته ای ایران در نزدیکی محل سکونتشان را به دست آورد، اما در این میان پاسخ های اهالی فردو به او بسیار جالب توجه است.

در حالی که در محافل غربی ادعاهایی مشابه برای زیر فشار قرار دادن ایران درباره موضوع هسته ای مطرح می شود، خبرگزاری آسوشیتدپرس از دریچه متفاوتی به این موضوع پرداخته و خبرنگارش نظر مردم روستای "فردو" را که تاسیسات هسته ای جدید ایران در نزدیکی آنجا نصب شده در این باره جویا شده است.
 
در این مصاحبه که مورد توجه شبکه خبری "سی باس اس آمریکا" هم قرار گرفته است، یکی از ساکنان فردو به گزارشگر این خبرگزاری گفته است که وی در جنگ عراق علیه ایران 4 نفر از اعضای خانواده اش را از دست داده و اکنون آماده است که خود و دیگر فرزندانش را فدای دفاع از تاسیسات هسته ای ایران کند؛ موضوع بسیار مهمی که در تحلیل های غربی همیشه مغفول مانده است.
 
وی می گوید: «فردو نماد مقاومت ایرانیان در موضوع هسته ای در مقابل غرب است.»

غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی بارها ایران را تهدید کرده که به تاسیسات هسته‌ای اش حمله خواهد کرد؛ ادعایی صریح که البته با محکومیت از سوی سازمان ملل هم مواجه نبوده است!

این در حالی است که بر اساس منشور ملل متحد هرگاه یک کشور عضوی از اعضای سازمان ملل را تهدید به جنگ کند، دیگر اعضا ضمن محکوم کردن کشور متجاوز، باید به صورت جمعی در مقابل آن بایستند؛ مسئله ای که هیچگاه در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران عملیاتی نشده است.

این ایرانی اهل فردو همچنین اضافه می کند که ایران باید خودش به غنی سازی اورانیوم بپردازد چون به غرب هیچ اعتمادی نیست و ایران کاری را که خود می تواند انجام دهد، نباید از دیگران بخواهد.

در این گزارش همچنین آمده است: عموم مردم فردو حفاظت از تاسیسات هسته ای را همانند مقاومت هشت ساله خود در مقابل عراق در جنگ 8 ساله این کشور با ایران می دانند.

یکی دیگر از ساکنین این روستا می گوید: «باعث افتخار ماست که روستای ما میزبان تاسیسات هسته ای ایران است.»
 
وی اضافه می کند که روستای 2500 نفری فردو، در جنگ تحمیلی 104 شهید تقدیم ایران کرده است.
 
اگرچه سالها از دفاع مقدس ملت ایران می گذرد، اما میراث حماسه سازی و خلق صحنه های دفاع و مقاومت در خرمشهر و سایر مناطق ایران در مقابل تجاوز خارجی در پوست و خون ملت ریشه دوانده و اگر زمانی خرمشهر نماد مقاومت بوده، اکنون به زبان مردم فردو این فردو است که نماد افتخار و تجلی توانمندی ایرانی است و ساکنان آن به بهترین وجهی آن را به یک خبرگزاری خارجی انتقال داده اند.
 
منبع: تابناک