Gerdab.IR | گرداب

برنامه هسته ای ایران؛ کابوس آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

کشورهای آسیایی و نیز مسلمان با تحسين مقاومت ایران در برابر استعمار آمریکا می توانند در دراز مدت مشکلات غیر قابل جبرانی برای قدرت های غربی به خصوص آمریکا ایجاد کنند.

"جان هوگس" نویسنده و فیلمساز آمریکایی در مقاله ای تلاش ایران برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر در زمینه انرژی هسته ای را مهمترین دغدغه اوباما پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواند.
     
 به گزارش گرداب، به نقل از باشگاه خبرنگاران، شکست آمریکا در پروژه کرم کامپیوتری "استاکس نت" که با هدف ایجاد اختلال در سانتریفیوژهای ایران ساخته و اجرا شد، نه تنها برای اوباما یک گام به عقب به حساب آمد، بلکه موجب آگاهی وی از توانایی های بالای مهندسین هسته ای ایران شد.

تحریم های دوره ای و شدید علیه ايران نیز نتوانسته توسعه پروژه هسته ای آن را متوقف کند. منافع مشترک فراوانی که روسیه با ایران دارد موجب شده این کشور طرحی را برای از سرگیری مذاکرات غرب با ایران ارائه دهد.

هنوز نتيجه طرح "گام به گام"  مشخص نيست، چرا که در مذاکرات پیشین نیز ایران بر حق خود برای استفاده از انرژی هسته ای اصرار مي ورزيد و غرب نیز با انکار این حق، تحریم را برای تسلیم کردن تهران انتخاب مي كرد.
 
کشورهای آسیایی و نیز مسلمان با تحسين مقاومت ایران در برابر استعمار آمریکا و همچنین الگو قرار دادن آن در شروع و پیگیری برنامه هسته ای می توانند در دراز مدت مشکلات غیر قابل جبرانی برای قدرت های غربی به خصوص آمریکا ایجاد کنند.
 
در انتهای این مقاله آمده است: دست اوباما برای توقف برای برنامه هسته‌ای ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بسته شده و او چاره اي جز اين ندارد كه پرونده هسته اي ايران را به عنوان يكي از ناكامي هاي دوره رياست جمهوري خود ثبت كند.