Gerdab.IR | گرداب

فروپاشی اسرائیل از درون؛

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۰

رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز بیداری اسلامی با انزوای شدیدی در سطح منطقه و جهان روبرو شده، اکنون در برابر موج جدید اعتراضات داخلی قرار گرفته است.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌ان‌ان، به دنبال شکست مذاکرات کابینه نتانیاهو با معترضان صهیونیست، هزاران نفر از پزشکان و کارکنان بیمارستانی با هدف شرکت در تظاهراتی گسترده که برای روز شنبه هفته آینده برنامه ریزی شده از مشاغل خود استعفا کردند.

در همین رابطه "یونا وایسباچ" یکی از هماهنگ کنندگان تظاهراتها در شهرهای مختلف سرزمینهای اشغالی اعلام کرد پزشکان و کارکنان بیمارستانی خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط زندگی خود هستند.

از سوی دیگر "یووال استینیتز"، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی، هشدار داد که استعفای پزشکان و کارکنان بیمارستانی زندگی بیماران را با خطر روبرو می کند.

ساکنان سرزمینهای اشغالی که با وعده های پوچ سران رژیم صهیونیستی به فلسطین مهاجرت و سرزمین مادری ملت فلسطین را غصب و آنها را آواره کردند، اکنون از لحاظ اقتصادی خود را در وضعیت بسیار سختی می بینند و کابینه صهیونیستها نیز پاسخگوی مشکلات این مهاجران نیست. از همین رو از اواسط ماه جولای و در شنبه هر هفته در شهرهای مختلف به تظاهرات اقدام می‌کنند.

تظاهرات شبهای شنبه در اعتراض به افزایش بی سابقه هزینه های زندگی در سرزمینهای اشغالی از اواسط ماه جولای و از زمانی که تعدادی از صهیونیستها اقدام به برپایی چادر در خیایان "روثشیلد" تل آویو کردند آغاز شد و سپس به بخشهای مختلف همچون کارکنان بیمارستانی و حتی شهرداری ها رسید.

یکی از محورهای اصلی اعتراضات ساکنان تحمیلی سرزمینهای اشغالی افزایش بهای مسکن و اجاره بها در شهرهای مختلف این منطقه است. کابینه رژیم صهیونیستی تا کنون جلسات متعددی را برای پایان دادن به اعتراضات تشکیل داده اما تا کنون نتیجه خاصی در این ارتباط نگرفته است. این در حالی است که معترضان کمیته ای را برای پیگیری خواسته های خود تشکیل داده اند.

رژیم صهیونیستی که از سوی استکبار و امپریالیسم جهانی بر مردم خاورمیانه همچون غده سرطانی تحمیل شد و سرزمین ملت فلسطین به اشغال آن در آمد، در پی تحولات اخیر با انزوای شدیدی در سطح منطقه و جهان روبرو شده است و از زمان آغاز بیداری اسلامی، موج نفرت و انزجار از غاصبان قدس به اوج خود رسیده است و اشغالگران برای رهایی از این وضعیت بغرنج به شدت برای از سرگیری مذاکرات سازش تلاش می کنند. با این حال اعتراضات داخلی و تشدید مخالفتهای جامعه صهیونیستی غاصب با سردمداران خود نیز، رژیم اشغالگر را در سراشیبی تند سقوط قرار داده است.

منبع: مهر