Gerdab.IR | گرداب

وزیر دفاع انگلیس متهم به فساد مالی و اخلاقی شد

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰

لیام فاکس، وزیر دفاع انگلیس روز گذشته با موج تازه‌ای از سوالات در خصوص رابطه خود با تعدادی از میلیاردرهای انگلیسی مواجه شد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه انگلیسی میرر،"لیام فاکس"از آن‌جایی که موسسه خیریه‌ای که  سهام‌دار آن بوده است از سرمایه‌داری به نام "مایکل هینتز" پول دریافت می‌کرده، مورد سوال قرار گرفت. هینتز 1.4  میلیون پوند به محافظه‌کاران انگلیسی کمک کرده است.
 
این سرمایه‌دار انگلیسی که ظاهرا کارنامه روشنی ندارد، علاوه بر این کار برای دوست و همکار نزدیک فاکس به نام "آدام وریتی"، دفتر کار مجزا تهیه کرده و در سفر خصوصی فاکس به آمریکا در ماه می گذشته، هواپیمای شخصی در اختیار وی قرار داده است.
 
شرکت حامی فاکس که پیش‌تر در انتخابات درون‌حزبی رقیب "دیوید کامرون" بود و از وی شکست خورد، شرکت "هج" نام دارد که از بنیاد به اصطلاح خیریه فاکس تحت عنوان "آتلانتیک بریج" حمایت می‌کرده است.
 
لیام فاکس در عرصه زندگی شخصی نیز متهم به فساد اخلاقی به خصوص در حوزه جنسی شده است و نتوانسته پاسخ روشنی در خصوص این موارد به افکار عمومی انگلیس ارائه دهد.
 
دولت کامرون وعده داده که در حوزه سیاسی دست به شفاف‌سازی می‌زند اما تاکنون شفاف‌سازی خاصی در این حوزه انجام نگرفته و فاکس یکی از نقاط ضعف دولت وی است.

منبع: فارس