Gerdab.IR | گرداب

دستگيری یک اخاذ اينترنتی

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰

مرد جواني كه در پي قطع ارتباط با دختر مورد علاقه‌اش و سرقت عكس‌هاي شخصي و خانوادگي وي با تهديد به پخش كردن آنها در اينترنت از خانواده او اخاذي مي‌كرد، از سوي پليس فتاي آگاهي استان البرز دستگير شد.

به گزارش گرداب به نقل از جام‌جم، رسيدگي به اين پرونده از روز 17 شهريور سال جاري در پي شكايت مردي مبني بر تهديد به پخش تصاوير خانوادگي خود و خواهرش از سوي مرد غريبه‌اي در اينترنت در دستور كار پليس فتاي اداره آگاهي استان البرز قرار گرفت.

در تحقيق ماموران از شاكي معلوم شد در پي تهديدهاي مرد غريبه مبني بر پخش تصاوير در اينترنت، 600 هزار تومان پول درخواستي او را به يك حساب بانكي واريز كرده‌اند اما او با تهديد دوباره پول بيشتري طلب كرده است. با اطلاعات به دست آمده، ماموران حساب بانكي مرد اخاذ را مورد بررسي قرار دادند و معلوم شد، صاحب حساب يك مرد ميانسال است.

 به اين ترتيب وي احضار شد و در بازجويي به پليس گفت: «چندي پيش هنگام دريافت پول از حسابم از طريق سيستم‌ اي.تي.ام مرد جواني به من مراجعه كرد و با ادعاي اين كه دوستش قرار است پولي را به حسابش واريز كند اما كارت اعتباري بانكي را با خود همراه ندارد از من خواست اجازه دهم پول به حساب من واريز شود تا آن را به او تحويل دهم. در اين زمينه با او همكاري كردم، بدون اين كه از نيت او با خبر باشم.»

در پي اظهارات اين مرد، جستجوها براي دستگيري مرد اخاذ ادامه پيدا كرد تا اين‌كه ماموران با چهره‌نگاري به دست آمده از مشتري فراري بانك و نشان دادن تصوير به شاكي و خانواده‌اش دريافتند، او مدتي با دختر خانواده ارتباط دوستي داشته و با پايان اين ارتباط ناپديد شده است.

 با ظنين شدن ماموران به اين مرد وي تحت تعقيب قرار گرفت تا اين‌كه چند روز پيش خانه‌اش در شهرستان رباط كريم از توابع استان تهران شناسايي و متهم پيش از بيرون آمدن از خانه دستگير شد. در بازرسي از منزل متهم، عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي دختر جوان و شاكي پرونده كه در رايانه شخصي‌اش ثبت شده و آماده ارسال به فضاي مجازي بود، كشف و ضبط شد.

"سرهنگ كاكوان"، رئيس پليس فتاي پليس آگاهي استان البرز، در اين زمينه گفت: «در بازجويي از متهم وي ادعا كرده هنگامي كه ارتباط وي با شاكي قطع شد، با عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي دختر جوان كه پيش از اين از گوشي تلفن همراهش سرقت كرده بود، تصميم به پخش آنها در اينترنت گرفت.»

بنابر اين گزارش، متهم با قرار قانوني زنداني شده است و تحقيقات از او ادامه دارد.