Gerdab.IR | گرداب

به ز‌ودی و در محضر امام خامنه‌ای برگزار می شود؛

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع "زن و خانواده"

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با "موضوع زن و خانواده" با شرکت محققان و استادان دانشگاهی و حوزوی به‌زودی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با "موضوع زن و خانواده" در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
به گزارش گرداب، سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با "موضوع زن و خانواده" با شرکت محققان و استادان دانشگاهی و حوزوی به‌زودی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

فراخوان مقالات شامل محورهای علمی نشست و دستورالعمل تدوین مقالات در تیرماه سال جاری به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارسال و متعاقبا وبگاه نشست برای اطلاع‌رسانی و دریافت مقالات به صورت الکترونیکی در آدرس www.dnar.ir فعال شد.
 
تا این تاریخ استقبال شایسته‌ای از سوی استادان و محققان حوزه زن و خانواده از نشست به ‌عمل آمده و مقالات زیادی به دبیرخانه نشست واصل شده و از هفته جاری کار داوری علمی مقالات به صورت ناشناس (عدم اطلاع‌ داوران از مشخصات مؤلفان مقالات) و با مشارکت اعضای هیئت علمی و محققان شناخته شده این حوزه پژوهشی آغاز شده است.
 
توجه به محورهای علمی نشست، نوآوری پژوهشی و ارائه دیدگاه جدید و نکات بدیع، راهگشایی و کاربردی بودن، کیفیت نگارش و عدم انتشار قبلی، اهم معیارهای پذیرش مقالات را تشکیل می‌دهد.

مقالات پذیرفته شده در کتاب نشست به چاپ خواهد رسید و همزمان با آغاز نشست در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. برترین مقالات پذیرفته شده بر اساس نتایج داوری برگزیده می‌شود و در طول برگزاری نشست به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

در این نشست ‌موضوعات مهمی شامل "جایگاه و سهم زنان در پیشرفت همه جانبه کشور"، "مسائل و مظلومیت‌های زنان در ایران و راه‌های مواجهه صحیح با آنها"، "حقوق و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی زنان از منظر اسلام"، "نقد بنیان‌های فمنیسم و وجه ایرانی آن"، "بررسی فقهی مسائل زنان و خانواده" و "آسیب‌شناسی نهاد خانواده و راه‌های تقویت آن در ایران" مورد بررسی نشست قرار گیرد.

دبیر‌خانه این نشست اعلام کرده که مهلت ارسال مقالات‌ ‌تا روز چهارشنبه 90.7.27 تمدید می‌شود.
 
منبع: فارس