به گزارش
گرداب، "سیاهکلی"، معاون رسانههای مجازی سازمان صدا و سیما، در همایش تخصصی فنی و ارتباطی تجارت و اقتصاد الکترونیکی اظهار داشت: «بزرگترین شرکتهای اقتصادی دنیا، بیسیم فرهنگی دارند.»
وی ادامه داد: «برای مثال شرکت گوگل که شرکتی با سوددهی بسیار بالاست یک بیسیم کاملاً فرهنگی دارد و در واقع چه کسی تصور میکند که گوگل فعالیت اقتصادی داشته باشد.»
وی ادامه داد: «بهرغم ظاهر کاملاً فرهنگی و اجتماعی، این شرکت درآمد فوقالعادهای دارد.»
معاون رسانههای مجازی سازمان صدا و سیما افزود: «شرکتهای گوگل و یوتیوب و امثال آنها از کاربران خود بیگاری میکشند و هر کلیک کاربر را میفروشند.»
سیاهکی افزود: «برای مثال هر کلیک در گوگل 7 تا 30 سنت فروخته میشود.»
ساهکلی ادامه داد: «در مورد شرکت یوتیوب نیز هر روزه میلیونها ویدئو در این سایت به صورت رایگان از سوی کاربران به اشتراک گذاشته میشود و این در حالی است که یوتیوب از محل کلیک روی هریک از این ویدئوها کسب درآمد میکند. بنابراین، در کنار اینکه این قبیل شرکتها بهرهکشی فرهنگی میکنند در هر زمینه کار اقتصادی انجام میدهد.»
وی در ادامه به نقل قولی از "لاریجانی"، رئیس سابق سازمان صدا و سیما، اشاره کرد و گفت: «لاریجانی در سفری به ژاپن از مدیرعامل صدا و سیمای ژاپن پرسیده بود که استراتژی پنهان شما در اداره مالی صدا و سیما چیست؟»
وی گفت: «رئیس صدا و سیمای ژاپن پس از قدری ممانعت سرانجام اینطور گفت که استراتژی ما این است که ژاپنی جنس ژاپنی بخرد.»
سیاهکلی در ادامه سخنان خود این پرسش را مطرح کرد که چرا صدا و سیمای ایران نمیتواند این فرهنگ که ایرانی جنس ایرانی بخر را منتقل کند؟
وی گفت: «با توجه به اینکه اطلاعرسانی در صداوسیمای ایران کم نبوده است، آگاهیرسانی به تنهایی کافی نیست بلکه باید باور را عوض کرد و روی افکار کار کرد.»
معاون رسانههای مجازی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: «تجار ایرانی باید حتماً نگاه فرهنگی به محصولات داشته باشند و تا زمانی که باور مردم عوض نشده نمیتوانیم بگوییم "ایرانی جنس ایرانی بخر".»
منبع:
فارس