Gerdab.IR | گرداب

طرح موساد برای استخدام نیرو

تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۰

موساد افراد و ماموران خود را به ایران منتقل نمی کند، بلکه به استخدام و به کارگیری نیروی محلی که برای فعالیت مورد نظر مورد آموزش قرار می گیرند، اقدام می کند.

روزنامه "یوتارنی لیست"، چاپ زاگرب از طرح استخدام گسترده ایرانیان از سوی موساد برای ترور خبر داد.

به گزارش گرداب، این روزنامه چاپ زاگرب در مطلبی به قلم "گوران آندریانیچ" نوشت: سازمان امنیت اسرائیل تلاش می کند تا از دستیابی ایران به بمب هسته ای جلوگیری کند و به همین منظور اسرائیل قصد دارد به هر قیمتی شده، جلوی ایران را در ساخت بمب هسته ای بگیرد.

این روزنامه افزود: از همین رو ترور دانشمندان ایرانی در دستور کار موساد قرار گرفته است و این همان شعار موساد است که اخلاق در اولویت اول نیست.

این روزنامه در ادامه با اشاره به آخرین ترور انجام شده از سوی موساد برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ادعا می کند: [شهید] رضایی در زمینه انتقال نوترون که یک پروسه بسیار مهم در ساخت سلاح هسته ای است تخصص داشت، به همین دلیل به عنوان هدف سازمان امنیت اسرائیل که طی ۲۰ ماه اخیر سه دانشمند هسته ای ایران را ترور کرده است، قرار گرفت.

پیش تر هم رسانه های اروپایی و آمریکایی از جمله هفته نامه آلمانی اشپيگل ترور دانشمندان را بهترین راهکار موساد برای جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران توصیف کرده بودند.
 
اشپيگل با اشاره به ترور شهید رضایی نوشته بود: اين نخستين اقدام جدی است که با مديريت "تامير پاردو"، رئيس جديد موساد صورت پذيرفته است.

روزنامه یوتارنی لیست چاپ زاگرب در ادامه نوشت: "میشل بورلیگیخ"، نویسنده و تاریخ شناس بریتانیایی در مقاله خود در دیلی مایل به نقل از تحلیل‌گران امنیتی در جهان می نویسد: این افراد قربانی موساد شده اند که تلاش دارد به هر قیمتی شده از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند؛ یعنی شرایطی که اسرائیل به دلایل گوناگون اجازه آن را نمی دهد.

این روزنامه نوشت: فرض بر این است که موساد افراد و ماموران خود را به ایران منتقل نمی کند، بلکه به استخدام و به کارگیری نیروی محلی که برای فعالیت مورد نظر مورد آموزش قرار می گیرند، اقدام می کند و در برخی از موارد با نیروهای امنیتی آمریکایی و بریتانیایی همکاری می کنند، ولی همان طوری که انتظار می رود اسرائیل این موارد را انکار می کند.
 
این روزنامه همچنین از طرح ویژه موساد برای استخدام جاسوس از میان ایرانیان مستعد خیانت به کشور خبر داد.
 
به نوشته این روزنامه، این استراتژی برای ترور را موساد قبلا علیه تروریست های حماس مورد استفاده قرار داده است. در این بازی اخلاقیات اهمیت ندارد.
 
منبع: جهان