Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ وبلاگ نیوز هک شد!

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۰

حوالی ساعت 10 صبح امروز پایگاه خبری "وبلاگ‌نیوز" از سوی یک گروه هکری، اهل عربستان سعودی هک شد.

به گزارش گرداب، حوالی ساعت 10 صبح امروز پایگاه خبری "وبلاگ‌نیوز"  از سوی یک گروه هکری، اهل عربستان سعودی با نام "اچ ان زد الزیدی" هک شد و تا حدود 3 ساعت در همین وضعیت باقی ماند.
 
این حمله هکری بنا بر ادعای پیغامی که در صفحه هک شده سایت وبلاگ‌نیوز آمده، پاسخی به حمله هکری شیعیان بوده است اما به چگونگی این حملات از سوی شیعیان و  موضوع حملات مورد ادعا اشاره نشده است.
 
تصویری که در صفحه هک شده سایت وبلاگ نیوز آمده است نشان از اهداف فرقه‌ای این حرکت دارد.

گروه هکری در این صفحه با انتشار پوستری به "عایشه" همسر پیامبر اسلام که بسیار  مورد اعتقاد اهل تسنن است و از وی با عنوان "ام المومنین" یاد می‌شود اشاره کرده است.  نگاه شیعیان به این بانو اگرچه نگاهی همچون نگاه اهل تسنن نیست اما  از آن جهت که عایشه منسوب به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است برای شیعیان مورد احترام است.


  

 

بعید نمی‌نماید با فرض صحت ادعای این گروه هکری، آنچه شیعیان پیش از این هک انجام داده‌اند مربوط به دخالت آل سعود در کشتار شیعیان بحرین بوده باشد که در مرحله انتقام، چنین پاسخی داده شده است.
 
گروه هکری مورد نظر هیچ اشاره‌ای به این نکته که آیا حمله مورد اشاره از سوی شیعیان ایرانی بوده است یا خیر و اینکه  به چه منظور پایگاه خبری وبلاگ نیوز که پوشش دهنده اخبار فعالیت‌های وب فارسی است برای این حمله انتخاب شده، نکرده است.

گروه هکری "اچ ان زد الزیدی"  پیش از این نیز در فضای مجازی با هک سایت‌هایی که ظاهرا ارائه‌ دهنده بازی‌های رایانه‌ای بودند اعلام موجودیت کرده بود.

نکته قابل تامل این‌جاست که اگر چه نظر شیعیان در بسیاری از مواضع دینی با اهل تسنن متفاوت است و اگر چه حرکت منفور عربستان سعودی در برخورد با شیعیان بحرین، مصداق بارز دخالت در امور داخلی یک کشور برای حفظ موازنه قدرت به نفع آل سعود در منطقه است اما چرا باید در پاسخ، حرکت‌هایی صورت بگیرد که نه تنها راه‌حلی برای حل این مشکل نیست بلکه با دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی تنها آب به آسیاب دشمن ریختن و  کامل کردن پازل نقشه‌های  استکبار است؟!