Gerdab.IR | گرداب

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه:

اظهارات كلينتون نشانه استيصال آمريكاست

تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۰

اینکه آمریکا می‌گوید ما از اعتراضات سال ۸۸ آنچنان که باید حمایت نکردیم، توجیه شکست فتنه ۸۸ است؛ چرا که اتفاقاً تمام توان و سرمایه های خودش را در فتنه ۸۸ به کار گرفتند، اما نتیجه نداد.

گرداب- "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً با حضور در شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی، با دعوت تلویحی از عوامل فتنه سبز در ایران برای دست بردن به اسلحه علیه نظام جمهوری اسلامی، به فرافکنی در مورد مشکلات داخلی ایالات متحده پرداخت.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً با حضور در شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی، با دعوت تلویحی از عوامل فتنه سبز در ایران برای دست بردن به اسلحه علیه نظام جمهوری اسلامی، به فرافکنی در مورد مشکلات داخلی ایالات متحده پرداخت. وی همچنین در یک دروغ آشکار گفت که دولت آمریکا به دلیل جدی نگرفتن اعتراضات مردم در سال ۸۸، آنچنان که باید از این جنبش حمایت نکرده است. در همین زمینه  روزنامه جوان با "حمیدرضا مقدم فر"، کارشناس سیاسی و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت و گویی داشته است که از نظرتان می گذرد:

سخنان وزیر امورخارجه آمریکا را در قالب فرافکنی از مشکلات داخلی آمریکا می دانید یا احیای جریان فتنه در ایران؟
آمریکایی‌ها در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته‌اند؛ شرایطی که همه را ناشی از انقلاب اسلامی ایران می دانند. دولت آمریکا در حال حاضر با چهار بحران عظیم روبه‌روست: اولین مورد بحران اقتصادی‌اي است که گریبانگیر آمریکاست.
 
بحران دوم، بحران اجتماعی یعنی جنبش وال‌استریت است که در اعتراض به نظام سرمایه‌داری آمریکا راه افتاده است.
 
بحران سوم، یک بحران فرامنطقه ای برای آمریکاست که در منطقه خاورمیانه روی می‌دهد و با سرنگونی حاکمان مورد حمایت آمریکا در خاورمیانه، دولت آمریکا، به تدریج عوامل خودش و نقاط تکیه و کانون های قدرتش را در این منطقه حساس از دست می‌دهد.
 
بحران چهارم، بحران ایدئولوژیک است؛ نظام‌های اروپا و آمریکا بر مبنای لیبرال - دموکراسی است و امروز اعتراضات ۹۹ درصدی وال‌استریت، ناکارآمدی لیبرال دموکراسی و اعتراض مردم به آن را نشان می‌دهد و این یعنی ایدئولوژی اصلی در آمریکا زیر سوال رفته است؛ بنابراین آمریکا با بحران ایدئولوژیک هم روبه‌روست.

آمریکایي‌ها برای برون رفت از این مشکلات، ناگزیر به فرافکنی و نیز تخریب بیشتر چهره انقلاب اسلامی و دشمنی آشکار با این نظام پرداخته‌اند. آنها می‌دانستند این انقلاب اگر دوام پیدا کند، به دلیل الگو قرار گرفتنش برای مردم جهان، برای آنها مشکل‌ساز خواهد بود؛ بنابراین آنها از ابتدای انقلاب به دنبال فروپاشی نظام بودند.

الان آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که آنچه پیش‌بینی می کردند، در حال روی دادن است؛ بدین روی آخرین تلاش‌ها و دست و پا زدن‌های خودشان را دارند انجام می‌دهند. جنبش سبز و فتنه ۸۸ را امتحان کردند و دچار شکست شدند. این مصاحبه ناشی از استیصال و شکست آمریکایی هاست.
 
از طرفی اینکه می‌گویند ما از اعتراضات سال ۸۸ آنچنان که باید حمایت نکردیم، توجیه شکست فتنه ۸۸ است؛ چرا که اتفاقاً تمام توان و سرمایه های خودشان را در فتنه ۸۸ به کار گرفتند، اما نتیجه نداد. امروز صحبت خصوصا در بی بی سی فارسی و اینکه غیرمستقیم دعوت به آشوب های مسلحانه می‌کنند و از طرفدارانشان می خواهند که اسلحه به‌دست بگیرند یک آدرس جدید دادن است برای آشوب های مسلحانه.
 
ما تجربه این اتفاق را در تاریخ انقلابمان داشته ایم. در دهه ۶۰، در دهه اول انقلاب گروهک منافقین (مجاهدین خلق) علیه انقلاب فعالیت های سیاسی و اجتماعی می‌کردند و وقتی دیدند جواب نداد، در ۳۰ خرداد سال ۶۰ اقدام به مبارزه مسلحانه علیه نظام کردند؛ به سمت تشکیل خانه های تیمی و برخورد مسلحانه با مردم رفتند. امروز هم کلینتون از عوامل فتنه ۸۸ می خواهد که دست به اسلحه ببرند.
 
فکر می کنید عوامل فتنه ۸۸ چقدر این توصیه را جدی خواهند گرفت و اصلاً چقدر توانایی عمل کردن به این توصیه را دارند؟
تقریباً چیزی از توانایی جنبش سبز باقی نمانده است. من یک مثال بزنم که حالا از نظر ژورنالیستی شاید چندان جالب نباشد، اما می‌گویم؛ می‌گویند پلیسی با شتاب وارد خانه‌ای شد که جمعی از معتادان آنجا بودند؛ یک دفعه داد زد: بی حرکت! معتادی بلند شد و گفت: کو حرکت؟!!

حالا حکایت جنبش سبز و توصیه هیلاری کلینتون هم همین است؛ اصلاً حرکتی در این جنبش وجود ندارد تا بخواهد حرکتش مسلحانه باشد یا نباشد!
 
با این وجود فکر می کنید مسئولین چه باید کنند؟
مسئولین باید همیشه هشیار باشند. همه تلاش دشمنان این است که انسجام داخلی ما را از بین ببرند و مردم را دچار انشقاق کنند؛ بنابراین وحدت، راه پیروزی ماست. همان طور که در جریان فتنه ۸۸، پیروزی ما محصول تبعیت از ولایت فقیه بود، در همین برهه هم، فصل الخطاب، باید فرامین ایشان باشد که موجب و محور وحدت و همدلی ما هم خواهد بود.