Gerdab.IR | گرداب

افسر سابق سیا:

مشكل آمريكا اين است كه ايران نمي ترسد

تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۰

دولت اوباما به ايران فشار وارد مي‌كند اما آنها نمي ترسند؛ ما دوست داريم آنها به خود بلرزند و بترسند، اما افسوس كه متأسفانه چنين اتفاقي نمي‌افتد.

به گزارش گرداب به نقل از "دیلی بیست"، يك افسر سابق سازمان سيا مي گويد تمام هدف دولت هاي فعلي و قبلي آمريكا اين است كه ايران را با تحريم و تهديد نظامي بترسانند، اما مسئله اصلي اين است كه ايراني ها نمي ترسند.

بنا بر این گزارش، نومحافظه كاران آمريكايي به دولت اوباما فشار وارد مي كنند تا ايران را تهديد نظامي كند. غرب ادعا مي كند ايران درصدد ساخت سلاح هسته اي است و از قرار معلوم توطئه ايران براي ترور سفير عربستان در واشنگتن هم مطرح است.
 
"بيل كريستول" نومحافظه كار مي گويد: «ما مي توانيم به سپاه پاسداران ضربه بزنيم و آنها را تضعيف كنيم.» اما "رئول مارك گركت"، مأمور سابق آژانس اطلاعات مركزي (CIA) و عضو ارشد بنياد دفاع از دموكراسي به همان اندازه صريح است و مي گويد: «دولت اوباما به ايران فشار وارد مي كند اما آنها نمي ترسند. ايراني ها از تهديدهاي سرسختانه ما، در گوشه اي نمي ترسند. ما دوست داريم آنها به خود بلرزند و بترسند اما افسوس كه متأسفانه چنين اتفاقي نمي افتد.»

ديلي بيست با اشاره به رقابت هاي نومحافظه كاران و دموكرات ها مي نويسد: جمهوري خواهان اين را القا مي كنند كه اوباما عراق را به ايران باخت، چون نيروهاي آمريكا را از عراق خارج مي كند. اين تبليغات آزار دهنده است. حرف "جان بولتون" درست است كه سياست خروج نيروها از عراق باعث تقويت ايران خواهد شد، اما در هر حال حضور ناكام در عراق را بوش ابداع كرد نه اوباما. اوباما موافقت كرد كه از عراق خارج شود اما بوش هم گزينه هاي كمي براي تصميم گيري و انتخاب داشت، زيرا دولت عراق حاضر به پذيرفتن كمتر از اين پيشنهاد نبود.
 
اوباما نيز انتخاب هاي كمي دارد چرا كه عراق نمي خواهد به سربازان آمريكايي مصونيت تعقيب قضايي دهد. صادقانه بگويم، اگر كسي عراق را به ايران باخته، آن نومحافظه كاران هستند. آنها بودند كه براي درهم شكستن عراق صدام حسين فشار آوردند و هنگامي كه اين خواسته را عملي كردند، تنها وزنه تعادل منطقه اي در مقابل ايران را از بين بردند. نومحافظه كاران! هم اكنون به ايران تعظيم كنيد!
 
 منبع: کیهان