Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ گوگل، گودر را هم "پلاس" کرد!

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۰

گوگل برنامه خود مبنی بر ترکیب گوگل ریدر و گوگل پلاس را عملی کرد.

به گزارش گرداب، هنگام ورود به صفحه اصلی "گوگل ریدر" که در اصطلاح کاربران "گودر" نیز نامیده می‌شود، با پیغام زیر از سوی کمپانی گوگل مواجه می‌‍‌شویم:

"مانند اغلب محصولات گوگل، گوگل ریدر ظاهر جدید و  کاملا  متفاوتی پیدا کرده است و فضای بیشتری دارد که امکان مرور فیدها را برای شما سریعتر می‌کند.

گوگل پلاس هم با آن ترکیب شده است و شما می‌توانید "+1 " را به یک آیتم اضافه کنید و آن را با حلقه‌هایتان به اشترک بگذارید.

افرادی که پیش از این برای به اشتراک گذاری مطالب از سیستم قبلی استفاده می‌کردند، قادر خواهند بود از طریق صفحه  " Import/Export Settings " به صدرو تمامی اشتراکات خود بپردازند."




گوگل در وبلاگ فارسی خود نیز در این‌باره پستی منتشر کرده است که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم:

"اگر تصمیم گرفتید که دیگر نمی‌خواهید از Reader استفاده کنید، لطفا از امکان صدور اشتراکات آن بهره بگیرید. برای ما بسیار مهم است که هر جا که بروید، بتوانید داده‌هایتان را هم با خود ببرید."

این اظهار نظر مدیران گوگل نشان‌گر آن است که برای این کمپانی حفظ ارتباط کاربران با برخی وب‌سایت‌های خاص که در کشورمان فیلتر است، به مراتب مهم‌تر از مورد استفاده قرار گرفتن گودر از سوی آنان است. برنامه جدید Reader برای Android نیز به زودی منتشر خواهد شد.


در بخشی تحت عنوان "یادداشت ویراستار" نیز آمده است:

"ما باخبر هستیم که برخی کاربران ایرانی به دلیل قوانین خاص نام‌گذاری نمایه‌های Google+‎ نگرانی‌هایی را درباره ترکیب‌شدن Reader با Google+‎ دارند. درحال حاضر ما درجهت توسعه راه‌‌حل‌هایی برای پشتیبانی اشکال دیگر هویت کاربری (فراتر از استفاده از نام‌ حقیقی و رایج) تلاش می‌کنیم ولی در زمان این پست اطلاع بیشتری در این زمینه اعلام نمی‌کنیم.

ما بر این باوریم که پشتیبانی از نام‌های مستعار ویژگی ارزشمندی برای Google+‎ است و تیم Google+‎ برای تحقق آن تلاش می‌کند. در این میان، Google Reader همچنان به پشتیبانی امکان اشتراک خوراک‌ آر‌اس‌اس (RSS Feed) که به کار گروه زیادی از کاربران در ایران می‌آید ادامه می‌دهد."

وبلاگ گوگل در حالی این متن را منتشر می‌کند که پیش از این اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل اعلام کرده بود افرادی که می خواهند با اسم مستعار از گوگل پلاس استفاده کنند، بهتر است از خدمات آن استفاده نکنند.

گوگل که به طور غیر مستقیم قصد تحمیل حضور در گوگل پلاس را به کاربران خود دارد، چندی قبل اقدام به اخراج هزاران نفر از کاربران از گوگل پلاس کرده بود. این کمپانی كاربران گوگل پلاس را مجبور به استفاده از اسامي واقعي كرده تا از هويت آنها اطلاع داشته باشد. اقدامي كه به معناي نقض حريم شخصي كاربران است.