Gerdab.IR | گرداب

گزارش تکان دهنده از فقر در آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰

تلویزیون ژاپن گزارش تکان دهنده‌ای درباره فقر در آمریکا پخش کرد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی "ان اچ کی ژاپن"، درحالی که یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، اما موضوع اصلی انتخابات آمریکا به اقتصاد این کشور اختصاص دارد. در آمریکا از هر پنچ خانواری که دارای فرزند هستند، یک خانوار در فقر زندگی می‌کند.

در مقابل آشپزخانه‌های موسسات خیریه در آمریکا صف‌های طولانی از فقرایی تشکیل شده است به دنبال یافتن یک وعده غذایی رایگان هستند.

"باراک اوباما"، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که اقتصاد این کشور را بهبود خواهد بخشید، اما اوضاع اقتصادی آمریکا در وضع نامناسبی قرار گرفته است. ناامیدی و یأس رأی دهندگان آمریکایی درحال شدت گرفتن است.

در گزارش شبکه تلویزیونی ژاپن درباره فقر در آمریکا آمده است: از حدود چهار میلیون نفری که در تامپا در ایالت فلوریدای آمریکا زندگی می‌کنند، هفتصد هزار نفر زیر خط فقر قرار داشته و غذای کافی در اختیار ندارند.

در ادامه این گزارش تکان دهنده تصاویری از چادرهایی نشان داده شد که برای افراد فقیر و بی‌خانمان‌ها در آمریکا برپا شده بود.

خبرنگار ان اچ کی گفت: «حدود چهار صد نفر در این چادرها زندگی می‌کنند که از میان آن‌ها فقط چهل درصد شغل دارند. فردی به نام "کِرت لوی نویز" یکی از کسانی است که در این چادرها زندگی می‌کند، وی بی‌خانمان شد چون قادر نبود اجاره خانه‌اش را بپردازد. وی به عنوان مهندس در یک شرکت نفتی کار می کرد، اما دو سال پیش  وقتی بیکار شد که رکود اقتصادی گریبان‌گیر شرکتی شد که وی در ان کار می‌کرد.

این مهندس آمریکایی اکنون راننده تاکسی شده است. وی مجبور است هزینه اجاره تاکسی و قیمت بنزین را هم بپردازد، گاهی اوقات وی درحالی که با تاکسی کار می‌کند، ضرر هم می‌دهد.

بیکاری در آمریکا به حدود نه درصد رسیده است، اما شمار افرادی که شغل دارند ولی پول کافی در نمی آورند تا غذا بخرند به شدت درحال افزایش است. این مهندس بیکار می‌گوید در انتخابات قبلی به باراک اوباما رأی داده بود، چون امیدوار بود که وی بتواند اقتصاد آمریکا را بازسازی کند، اما اکنون مایوس شده است. وی همچنین می‌گوید اعتقادی ندارند که جمهوریخواهان هم  بتوانند وضع اقتصادی آمریکا را بهتر کنند.

وی می‌گوید: «اوضاع مدام بدتر و بدتر می‌شود. فکر نمی‌کنم که اوباما بتواند کنترل زیادی روی اقتصاد داشته باشد. به نظر من بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تفاوتی وجود ندارد.»

در حالی که شمار زیادی از رأی‌دهندگان آمریکایی جزء  کسانی هستند که تصمیم قطعی درباره انتخابات نگرفته‌اند، فضای حمایت  از نامزدهای مستقل به وجود آمده است.

"برایان دارلینگ" عضو "بنیاد هریتج آمریکا" گفت: «وقتی که به افرادی نگاه شود که وضعیت استخدامی مشخص و کاملی ندارند و به صورت پاره وقت هر از گاهی کار می‌کنند، ارقام مربوط به اشتغال بسیار وخیم‌تر خواهد شد. به نظر من مردم آمریکا، هم دموکرات‌ها را دیده‌اند و جمهوریخواهان را. آنان شاهد آن بودند که افرادی انتخاب می‌شوند و به واشنگتن می‌روند، اما کار زیادی نمی کنند.»

خبرنگار ان‌اچ‌کی گفت:« یکی از چالش‌های اصلی برای نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این است که چگونه آراء رأی‌دهندگانی را جلب کنند که آراء آنان در نوسان است.»

منبع: واحد مرکزی خبر