Gerdab.IR | گرداب

آموزش "اپوزيسيون" براي براندازي نرم ايران تاز سوی آمريكايي‌ها

تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۹

نظاميان كهنه كار آمريكا در نشست شركت "بنياد عمليات‌هاي اطلاعاتي" در واشنگتن چگونگي فعاليت براي مدخله در امور ايران و براندازي دولت جمهوري اسلامي را آموزش دادند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری فارس، به تازگی کنفرانسی در واشنگتن با حمایت شرکت‌های بلندپایه «نظامی» آمریکا برگزار شد که متخصصان فناوری و نظامی را با هدف آموزش نیروهای ارتش و اطلاعات ایالات متحده گرد هم آوردند تا به آن‌ها بیاموزند چگونه از اینترنت و سایر نرم‌افزار‌ها در جنگ سایبر علیه ایران استفاده کنند.

 «کریستوفر جی. پتریک»، روزنامه‌نگار و ناشر آمریکایی که خود یکی از حاظران این نشست بوده است، طی گزارشی در آخرین شماره هفته‌نامه «امریکن‌فری‌پرس» می‌نویسد: در کنفرانس اخیری که از سوی شرکت «بنیاد عملیات‌های اطلاعاتی» و با حمایت مالی «نورتروپ گرومن»، «جنرال داینامیکز»، «سایک» (SAIC) و برخی دیگر از شرکت‌ها برگزار شد، چگونگی فعالیت نیرو‌ها برای مداخله در امور ایران به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این کنفرانس صد‌ها نظامی کهنه کار، سرباز و روزنامه‌نگار، ۱۵۰ افسر نظامی ارتش آمریکا و تعداد بسیار زیادی از تجار آمریکایی حضور داشتند، سخنرانان نیز به طور دقیق چگونگی استفاده از نرم‌افزار‌ها و سایت‌های اینترنتی را برای کمک به گروه‌های موسوم به «اپوزیسیون ایران» که خواستار براندازی دولت ایران هستند، آموزش دادند.

بر اساس این گزارش، «آوستین هیپ» یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت که نوعی فناوری را ایجاد کرده که به مردم این اجازه را می‌دهد تا مسائل امنیتی الکترونیکی را که دولت‌ها در نظر گرفته‌اند تا مانع از دیدن برخی از محتویات اینترنت از سوی مردمشان شوند، دور بزنند.

این متخصص آمریکایی همچنین تشریح کرد که از سوی دولت آمریکا این اجازه را یافته تا نرم‌افزار رمزگذاری خود را در اختیار ایرانیان قرار دهد تا بدون آنکه از سوی دولت شناسائی شوند قادر به ارسال اطلاعات در اینترنت باشند.

پتریک با بیان این مطلب که اگرچه شاید هدف هیپ از ساخت و ارائه چنین ابزارهایی مبارزه با سانسور‌های نادرست باشد اما حقیقت این است که وی هم‌اکنون به عنوان سلاحی در زرادخانه دولت آمریکا بوده و به منظور ایجاد جنگ اطلاعاتی علیه یک قدرت خارجی به کار گرفته می‌شود.

در واقع دولت آمریکا افرادی را در همین کشور به جرم انجام فعالیت‌هایی دستگیر کرده که واشنگتن قصد تسهیل انجام آن‌ها در ایران را دارد، به عبارت دیگر، آمریکا انجام کارهائی را در ایران تشویق می‌کند که در ایالات متحده نیز غیرقانونی هستند.