Gerdab.IR | گرداب

خدمات تلویزیون گوگل در تسخیر شبکه‌های هرزه نگاری

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰

شبکه ها و شرکت های تولیدکننده محتوای مستهجن و هرزه نگارانه از جمله اولین موسساتی هستند که از خدمات تلویزیون گوگل یا Google TV استفاده کرده و از این طریق محتوای نامناسب خود را در دسترس کاربران قرار می دهند.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، شبکه ها و شرکت های تولیدکننده محتوای مستهجن و هرزه نگارانه از جمله اولین موسساتی هستند که از خدمات تلویزیون گوگل یا Google TV استفاده کرده و از این طریق محتوای نامناسب خود را در دسترس کاربران قرار می دهند.

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فیلم های مستهجن آمریکایی در جهان به طور گسترده در سرویس گوگل تی وی حضور یافته و به دنبال عرضه محتوای غیراخلاقی از این طریق است، امری که با استقبال گوگل مواجه شده است.

این شرکت که در لس آنجلس فعالیت می کند کانال اختصاصی خود را به سرعت بر روی گوگل تی وی راه اندازی کرده و کاربران از این طریق می توانند تولیدات مستهجن آن را بر روی دستگاه های ست تاپ باکس سازگار با سرویس گوگل تی وی مشاهده کنند. بدین منظور این شرکت وب سایت خود را بهینه کرده و آن را با فناوری HTML5 سازگار نموده است.

در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ و شناخته شده فناوری در آمریکا از همکاری با موسسات عرضه کننده فیلم و محتوای چندرسانه ای مستهجن و غیراخلاقی امتناع کرده یا برای این کار محدودیت های فراوانی قائل می شوند، گوگل با هدف کسب درآمد بیشتر و افزایش دامنه کسب و کار خود حداقل در مورد سرویس گوگل تی وی محدودیت خاصی برای حضور موسسات ارائه دهنده خدمات مستهجن و غیراخلاقی قائل نشده است.

برخی ناظران و کاربران می گویند گوگل برای حفاظت از خانواده ها و کاربران کم سن و سال در برابر چنین محتوایی باید آنان را نحوه بلوکه کردن این برنامه ها به طور دقیق مطلع کند و برنامه ها و نرم افزارهایی را هم به همین منظور طراحی نماید.

منبع: فارس