Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک می‌تواند به یک سیاه چاله تبدیل شود

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۰

گاهی اوقات زمان‌های سرنوشت سازی برای بعضی از نوجوانان ظاهر می‌شود و شبکه های اجتماعی می‌تواند به یک سیاه چاله برای آنها مبدل شود.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، درحالی که فیس بوک و توئیتر پایگاه های پر طرفداری برای دوست یابی هستند نوجوانان چهره خصمانه شبکه های اجتماعی را نیز دیده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد 88 درصد از جامعه ای مورد مطالعه، اظهار داشته‌اند که شاهد بدرفتاری و مردم آزاری در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر بوده‌اند. نزدیک 12 درصد نوجوانان گفته‌اند که آنها این رفتار را به طور مداوم مشاهده می‌کنند. در حالی که 29 درصد اعلام داشته‌اند که گاهی اوقات این رفتار را مشاهده می‌کنند. این گزارش از سوی مرکز تحقیقات "پیو" منتشر شده که 799 نوجوان ببن سنین 12 تا 17 را بررسی کرده است.
 
"آماندا لنهارت"، پژوهشگر ارشد و نویسنده‌ گزارش در یک مصاحبه اعلام کرد: «بیشتر اوقات شبکه های اجتماعی مکان‌های دلپذیری برای فعالیت هستند. اما گاهی اوقات زمان‌های سرنوشت سازی برای بعضی از نوجوانان ظاهر می‌شود و شبکه های اجتماعی می‌تواند به یک سیاه چاله برای آنها مبدل شود. دنیای شبکه های اجتماعی همچنین شرایط درام و رفتارهای زشت و نادرست را برای آنها فراهم می‌کند.»
 
این تحقیق هم چنین بیان می‌کند که دختران 12 تا 13 ساله برآورد منفی‌ای نسبت به شبکه های اجتماعی دارند. یک سوم آنها اعلام داشته‌اند که همسالانشان رفتار نادرست و بی ادبانه‌ای نسبت به آنها دارند که این میزان برای پسران 9 درصد بوده است.

منبع: فارس