Gerdab.IR | گرداب

رقیب تازه‌ فیس‌بوک از مایکروسافت می‌آید

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۰

پس از گوگل که گوگل پلاس را برای رقابت با فیس بوک وارد میدان کرد حالا این مایکروسافت است که گفته می‌شود به زودی از شبکه‌ اجتماعی خود پرده‌برداری می‌کند.

به گزارش گرداب، دویچه وله نوشت: در جهانی زندگی می‌کنیم که همه به‌طرز عجیبی شبکه‌وار به یکدیگر متصل‌اند. تنها شبکه‌ اجتماعی فیس بوک 800 میلیون کاربر را به هم پیوند داده است تا ثانیه به ثانیه بتوانند از احوال هم باخبر شوند و فعالیت‌های یکدیگر را دنبال کنند.

 آیا این جهان شبکه‌وار بازهم به شبکه‌های اجتماعی دیگری نیاز دارد؟ مایکروسافت معتقد است که هنوز فضا برای تنیدن شبکه‌ جدیدی موجود است. کم کم شایعه‌ها در مورد این که محققان مایکروسافت در حال کلون کردن یک رقیب برای فیس بوک هستند، زیادتر می‌شود.

گفته می‌شود که در ماه ژوئن می‌شد صفحه‌ آغازین پلت‌فرم تازه‌ مایکروسافت را فراخواند. صفحه‌ای که نام "Tulalip" را یدک می‌کشید. شعار تبلیغاتی این صفحه هم این چنین بوده است: «آنچه را که نیاز داری پیدا کن و چیزی را که می‌دانی به اشتراک بگذار.» اما این سایت تنها برای مدت کوتاهی قابل دسترس بود و کمی بعد از شبکه ناپدید شد.

"توماس هوستون" در وب سایت اخبار تکنولوژی The Verge می‌نویسد که صفحه را دیده است و به عنوان سند و مدرک چند عکس هم از آن در اختیار این سایت گذاشته است.

مهمترین امکان این صفحه را شاید بتوان باکسی در قسمت میانی صفحه دانست که در آن این پرسش حک شده است؛ «دنبال چه می‌گردی؟» آنچه که کاربر در این قسمت وارد می‌کند مانند استتوس فیس بوک بر صفحه‌‌اش نقش می‌بندد، ولی تفاوت این شبکه با فیس بوک این است که در این‌جا ماشین جستجوی آنلاین "بینگ" در شبکه‌ اینترنت و در میان استتوس‌های تمامی دوستان کاربر به دنبال پاسخ‌های احتمالی یا پست‌های مربوط می‌گردد.

یکی از ضعف‌های این شبکه‌عدم امکان تقسیم بندی دوستان و صفحه‌ها در گروه‌هاست. به جای ساخت یک شبکه‌ اجتماعی کاملا جدید، مایکروسافت تلاش کرده است که خدمات دیگر شبکه‌ها را در پرتال جدید خود بیافزاید. گفته می‌شود کاربرانی که در شبکه‌های دیگر مانند فیس‌بوک و توئیتر عضو هستند، می‌توانند در شبکه‌ اجتماعی مایکروسافت آخرین استتوس‌های دوستان فیس بوکی یا تایم لاین آکانت توئیتر خود را نیز در Socl مشاهده کنند.

به این ترتیب "Socl" امکان داشتن نگاهی کلی بر تمام فعالیت‌های شبکه‌هایی که کاربر در آن عضو هست را به او خواهد داد و افزون آنها، می‌توان گفت که Socl با امکان جدید خود در جستجوی پاسخ، به نوعی به یک شبکه‌ اجتماعی پرسش و پاسخ خواهد بود.

منبع: جام نیوز