Gerdab.IR | گرداب

پیش‌شماره بسته خبری؛

تاثیر گذر از IPV4 بر سرعت/ هکرهای ناشناس و قاچاق/ راه‌اندازی ای‌میل ایرانی/ راه اندازی کیف پول تلفن همراه/ فیس بوک یا گوگل؟/ توت فرنگی اینترنتی!/ توصیه‌های شریک دزد و...

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰

سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی، فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

به گزارش گرداب، سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی و فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

با توجه به اهمیت جایگاه کاربران، گرداب این بسته خبری را بر اساس پیشنهاد کاربران خود نامگذاری خواهد کرد. کاربران در ارائه عنوان این بسته خبری، محتوای آن را که پیش از این ذکر شد مورد توجه قرار دهند.
علاوه بر این از کاربران دعوت می‌شود در محتوای این بسته خبری با پایگاه اطلاع رسانی گرداب همکاری کرده و ما را در فراهم آوردن آنچه مورد نیاز و پسند ایشان است، یاری کنند. علاقمندان می‌توانند عنوان و اخبار پیشنهادی خود را به آدرس info@gerdab.ir ارسال کنند.


قابلیت‌های جذاب  HTML۵

به زودی نسخه‌های نهایی از استاندارد زبان نشانه گذاری HTML ایجاد می‌شود. در HTML5 بحث اصلی ایجاد استانداردهایی برای وب چندرسانه‌ای است.
به این ترتیب کاربران اینترنت می‌توانند به جای استفاده از چندین و چند نرم افزار بر روی رایانه خود برای دیدن فیلم و تصویر و شنیدن صدا از مرورگر اینترنتی که با استاندارد HTML5 سازگار است استفاده کنند و از طریق آن فایل های صوتی، تصاویر ویدئویی و فایل‌های گرافیکی دوبعدی را با کیفیت و سرعت بالا مشاهده کنند.



گذر از IPV4 به IPV6 برسرعت اينترنت تاثيري ندارد
معاون طرح و توسعه شركت زيرساخت گفت:‌ «شبكه ارتباطات زيرساخت در راستاي گذر از IPV4 به IPV6 مطابق برنامه زمان بندي انجام شده هيچ مشكلي نخواهد داشت و شبكه زيرساخت كشور سد راه اين تغيير ورژن نخواهد بود.»
مهدی کرمی خاطرنشان كرد: «تغيير ورژن يك مبحث آدرس است و نمي‌توان گفت‌ ارتباطي با سرعت اينترنت دارد.»

راه‌اندازی ای‌میل ایرانی "کلیک کن"
"فیلیپو پرتا"، مدیرعامل شرکت "مبین وان" که شرکتی متشکل از شرکتهای "وان" ایتالیا و "مبین" ایران از زیرمجموعه های شرکت "توسعه اعتماد مبین" خریدار سهام 50 درصدی شرکت مخابرات ایران است، از راه اندازی ای‌میل ایرانی خبر داد.
پرتا برنامه بعدی مبین وان را راه اندازی موتور جستجوی ایرانی بر بستر سرویس دهنده click on عنوان کرد.

رد هکرهای ناشناس در قاچاق دارو
شواهدی مبنی بر همکاری برخی از هکرهای ناشناس با کارتل های قاچاق دارو در مکزیک به دست آمده است. این هکرها با یک کارتل خشن به نام "زتاس" همکاری داشته ‌اند.

راه اندازی کیف پول تلفن همراه 
سرویس کیف پول تلفن همراه - Mobile Wallet - همزمان با دوازدهمین نمایشگاه ایران تله کام 2011  از سوی اپراتور ایرانسل عرضه شد.
این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا با انتقال وجه از دستگاه‌های ATM و کارت‌های عضو شتاب به شماره تلفن همراه خود، از فروشگاه‌ها خرید کنند.

هکرها نمرات 60 دانشجو را تغییر دادند
ظاهراً هکرها تنها در زمینه‌های اقتصادی یا سیاسی فعال نیستند.
سیستم رایانه‌ای دانشگاهی در آمریکا به تازگی مورد هجوم هکری قرار گرفته است.  هکر یا هکرها با نفوذ به سیستم رایانه ای دانشگاه "سانتاکلارا" توانسته‌اند نمرات 60 دانشجوی کنونی و پیشین این دانشگاه را تغییر دهد. در تمامی موارد نمرات تغییر داده شده افزایش یافته بودند. این دانشگاه در "سیلیکون ولی" واقع شده است.



جدیدترین گوشی هوشمند ایرانی رونمایی شد

جدیدترین گوشی هوشمند ایرانی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 2011  رونمایی شد.
اسمارت فون "G1" اولین گوشی هوشمند ایرانی است که با امکاناتی همچون پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 2.3 در بازار عرضه می‌شود.

تعطیلی دو هزار سایت در انگلیس
با نزدیک شدن کریسمس و افزایش فعالیت کلاهبرداران آنلاین، واحد مقابله با جرائم الکترونیک پلیس انگلستان موفق به شناسایی 2000 سایت مشکوک شده و بعد از بررسی آنها را از دسترس خارج کرده است.
پلیس می گوید گام بلندی در جهت حفاظت از حقوق مشتریان برداشته، اما این سایت ها هرگز به طور کامل نابود نشده‌اند.
به گزارش گرداب، منظور انگلیسی‌ها از گام‌های بلند همان مسدود یا فیلتر کردن سایت‌هاست.

توت فرنگی اینترنتی!
بر پایه یافته های محاسبات یک ریاضیدان،  "اینترنت" تنها 50 گرم وزن دارد! به عبارت دیگر می توان گفت، جرم اقیانوس اطلاعاتی جهان گیر و خروشان "صفر و یک" با یک توت فرنگی نسبتاً درشت برابری می کند.

ارتباط مغز و تعداد دوستان مجازی
بر اساس بررسی‌های اخیر محققان انگلیسی، مغز کسانی که در شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی از اعضای آن شبکه را در فهرست دوستان خود دارند متفاوت از آن دسته اعضا هست که با تعداد محدودی در ارتباط هستند.
بر اساس تحقیقات انجام شده کاربرانی که روابط گسترده‌تری دارند، مغزشان ماده خاکستری بیش‌تری را در خود جای می‌دهد.
به گزارش گرداب، پیش از این کارشناسان از اثرات نامطلوب استفاده از اینترنت بر مغز خبر داده بودند.

در فیس بوک از عکس‌های غیراخلاقی استقبال نمی‌شود

دیلی میل چاپ انگلیس نوشت: برای پیدا کردن دوستان به طور آنلاین عکس‌های لخت و یا عکس‌های زننده را روی فیس‌بوک نگذارید.
به نوشته این روزنامه: بسیاری بر این باورند که با گذاشتن عکس های زننده در فیس بوک به طور آنلاین دوستان بیشتری را پیدا می کنند، در حالی که این کار نتیجه عکس می‌دهد.

گوگل و ال‌جي تلويزيون اينترنتي طراحي كردند   
گوگل و ال‌جي الكترونيكس با استفاده از نرم‌افزار غول موتور جست‌وجو از يك تلويزيون رونمايي مي‌كنند.
گوگل سعي دارد يك ائتلاف براي نرم‌افزار "گوگل تي‌وي" كه قابليت‌هاي اينترنت را به تلويزيون‌ها مي‌افزايد، ايجاد كند.
به گزارش گرداب، گوگل پیش از این وعده داده بود اتاق نشیمن خانه‌ها را نیز تسخیر خواهد کرد.

گوگل دو برابر آبجو های دیگر مست کننده است!
شرکت اینترنتی گوگل اخیرا تصمیم به همکاری با یک شرکت بلژیکی در زمینه تولید آبجو گرفته است. به گفته سخنگوی گوگل، این اقدام گوگل تنها یک اقدام تبلیغاتی بوده و گوگل قرار نیست به صورت جدی در زمینه ساخت آبجو وارد شود.
با این حال به نظر می رسد که اقدام اخیر گوگل در بین کاربران مسلمان بزرگترین موتور جستجوگر جهان بازتاب چندان مثبتی نداشته باشد.

فیس بوک یا  گوگل مسئله این است
حوزه های رقابت بین گوگل و فیس بوک درآمد کلی آنهاست.  بر اساس آمار درآمد گوگل 9 برابر بیشتر از فیس بوک است و انتظار می رود امسال به 38 میلیارد دلار برسد. گفته می‌شود فیس بوک تلاش می کند تا پایان امسال درآمد خود را دو برابر و تا 4.3 میلیارد برساند.



گوگل فروشگاه آنلاین موسیقی‌اش را رو کرد
این فروشگاه اینترنتی با بیش از 13 میلیون آهنگ حاصل همکاری گوگل با یک هزار شرکت ضبظ و پخش موسیقی است و قابلیت اتصال به شبکه اجتماعی "گوگل پلاس" را دارد. کاربران می‌توانند آهنگ مورد علاقه خود را با دوستان نیز به اشتراک گذارند. این سرویس اکنون تنها در ایالات متحده آمریکا فعال است.
به گزارش گرداب، گوگل برای پیروزی در رقابت جذب مخاطبان بیشتر با فیس بوک همچنان تلاش می کند.

دیسک گردن در کمین کاربران کامپیوتر
کاربران کامپیوتر، نویسندگان و افرادی که سرشان را به مدت طولانی پائین نگه می‌دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیسک گردن هستند.
توصیه می‌شود افرادی که با این مشکل رو به‌رو هستند، پس از هر نیم ساعت، چندین دقیقه استراحت و حرکات نرمشی سبکی را برای تقویت عضلات گردن و شانه خود انجام دهند.

توصیه‌های شریک دزد و رفیق قافله!
همیشه هنگام قطع ارتباط از مرورگر خود خارج شده و آن را ببندید. آیا تاکنون اتفاق افتاده که از خانه خارج شوید و درب خانه را باز بگذارید؟
 

گوگل و سایت Citizens Advice، سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن برای حفظ امنیت آنلاین و حریم خصوصی، پیشنهادات و توصیه‌هایی را به کاربران ارائه می‌کند!
 به گزارش گرداب، گوگل در کشورهای مختلف بارها به نقض حریم شخصی کاربران متهم شده است و مدیر اجرایی گوگل نقض حریم شخصی را  یکی از دلایل موفقیت خود می‌داند.