Gerdab.IR | گرداب

ریاضی‌دان ایتالیایی و چالش جدید گوگل

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۰

یک ریاضیدان ایتالیایی که در طراحی الگوریتم های جستجوی گوگل با این شرکت همکاری داشته، در تلاش است تا یک موتور جستجوی جدید راه اندازی کند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوتر ورلد، یک ریاضیدان ایتالیایی که در طراحی الگوریتم های جستجوی گوگل با این شرکت همکاری داشته، در تلاش است تا یک موتور جستجوی جدید راه اندازی کرده و آن را در دسترس علاقه‌مندان و کاربران اینترنت قرار دهد.

 وی وعده داده که این جستجوگر را تا قبل از آغاز سال 2012 میلادی راه اندازی کند.

"ماسیمو مارچیوری"، استادیار دانشگاه پادوآ با ارسال ویدئویی تبلیغاتی در این زمینه بر روی اینترنت اظهار داشته که در این موتور جستجو به طور کامل دیدگاه دیگری را مد نظر قرار داده و تلاش کرده آن را پیاده سازی کند.

مارچیوری تصریح کرده: «تصور نکنید من می خواهم گوگل را مثلا 10 درصد بهتر کنم و آن را در اختیار شما قرار دهم. دیدگاه من به طور کلی با گوگل متفاوت است.»

نسخه بتای این موتور جستجو که از آدرس volunia.com در دسترس است به 12 زبان راه اندازی خواهد شد و علاقمندان با ثبت نام در این وب سایت می توانند بلافاصله پس از راه اندازی امکاناتش را کنترل و بررسی کنند.

وی که در برابر هرگونه توضیحات بیشتری در مورد نحوه عملکرد volunia.com مقاومت می کند یکی از اعضای کنسرسیوم W3C و از همکاران تیم برنرز لی مخترع وب و رئیس این کنسرسیوم است.

وب در سال 1996 الگورتیم جستجوی خود موسوم به Hyper Search را ارائه کرد و این الگو مورد توجه "لری پیج" یکی از بنیانگذاران گوگل که در آن زمان 23 ساله بود واقع شد و سپس این الگو برای ارتقای عملکرد گوگل پیاده سازی شد.

منبع: فارس