Gerdab.IR | گرداب

اعتراف آمریکا به شکست اطلاعاتی در مقابل ایران و حزب ‌الله؛

۱۲ جاسوس سیا از سوی ایران و حزب‌الله دستگیر شدند

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۰

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در گزارشی از موفقیت دستگاه‌های اطلاعاتی ایران و لبنان در دستگیری ۱۲ جاسوس سیا خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، شبکه آمریکایی "ای‌بی‌سی‌نیوز" عصر روز گذشته اعلام کرد که ۱۲ جاسوس سازمان جاسوی آمریکا،"سیا"، در لبنان و ایران از سوی دستگاه‎های اطلاعاتی این کشورها دستگیر شدند و نگرانی از اعدام این جاسوسان در آمریکا برانگیخته شده است.

بر اساس این گزارش، 2 تیم از جاسوسان سیا بر فعالیت‌های حزب‌الله و ایران متمرکز شده بودند و اطلاعاتی را از حزب‌الله و ایران به آمریکا می‌فرستادند.

خبرگزاری آلمان با اشاره به این خبر اعلام کرد که در تماس با کاخ سفید و سازمان سیا، هیچ کدام حاضر به پاسخ‌گویی در خصوص این خبر نشدند.

رویترز نیز از اعتراف مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا به شکست اطلاعاتی در مقابل ایران و حزب ‌الله، خبر داد. بنابراین گزارش، مقامات سیا در اظهاراتی اعلام کردند که حزب الله و ایران در شناسایی و دستگیری افرادی که به نوعی برای مأموران سازمان جاسوسی  آمریکا، سیا کار می‌کردند، بسیار موفق عمل کرده‌اند.

"باب بائر" یکی از مأموران سابق عملیات‌های سیا تصریح کرد که قابلیت‌های حزب‌الله در مهار جاسوسان بسیار قوی است و نباید دست کم گرفته شود.

وی در خصوص این قابلیت‌ها گفت: «سرویس امنیتی حزب‌الله به خوبی دیگر سرویس‌های امنیتی در جهان است، در واقع یکی از بهترین‌ها است و حتی از دستگاه جاسوسی و پلیس مخفی شوروی سابق موسوم به "کاگ‌ب" (KGB ) نیز بهتر است.»
 
روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نیز روز گذشته گزارش کرد که عملیات سیا در لبنان به واسطه اقدامات حزب‌الله فلج شده است که مقامات آمریکایی به طور مستقیم این گزارش را رد کردند.