Gerdab.IR | گرداب

شبکه‌های اجتماعی صدرنشین تهدیدات اینترنتی

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۰

بر اساس گزارش تازه‌ای که از سوی Zscaler ThreatLabZ منتشر شده شبکه های اجتماعی و بدافزارهای همراه مهم ترین تهدیدات امنیتی موجود برای کاربران اینترنت و شبکه های مجازی هستند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، بر اساس گزارش تازه‌ای که از سوی Zscaler ThreatLabZ منتشر شده شبکه های اجتماعی و بدافزارهای همراه مهم ترین تهدیدات امنیتی موجود برای کاربران اینترنت و شبکه های مجازی هستند.

این شرکت امنیتی گزارش کرده که یافته هایش در جریان بررسی وضعیت امنیتی اینترنت در سه ماهه سوم سال 2011 به وضوح نشانگر آن است بسیاری از کاربران کماکان از نسخه های ناایمن و قدیمی مرورگرهای اینترنتی استفاده می کنند و همین مسئله باعث می شود هکرها بدافزارهای خود را از طریق آسیب پذیری های همین مرورگرها به درون رایانه های شخصی کاربران ارسال کنند.

ضعف های پلاگین های های تحت وب که برای مرورگرها طراحی می شوند مشکل دیگری است که در گزارش های امنیتی منعکس شده است. از جمله ضعیف ترین و پرخطرترین پلاگین های مرورگرهای وب می توان به Adobe Shockwave، جاوا و ادوب ریدر اشاره کرد.

این موسسه امنیتی هشدار داده اگر شرکت ها نسبت به نحوه استفاده کاربرانشان از شبکه های اجتماعی حساس نباشند و به آنها در مورد ضرورت به روزکردن مرورگرهای قدیمی و عدم نصب پلاگین های آسیب پذیر هشدار ندهند به طور جدی دچار مشکل شده و حداقل پیامد این مسئله پاک شدن و سرقت اطلاعات حساس کاری و حرفه ای آنهاست.

به اعتقاد کارشناسان این شرکت بعد از فیس بوک، Twitter و linked دو سایت اجتماعی پرخطر و آسیب پذیر برای کاربران هستند.

منبع: فارس