Gerdab.IR | گرداب

در بیانیه سپاه به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش تاکید شد؛

حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آبهای دوردست

تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۰

دلاورمردی حماسه‌سازان نیروی دریایی ارتش در نبرد قهرمانانه مروارید در هفتم آذر 59 طی سه دهه اخیر دستمایه جهش بلند این نیرو برای پیگیری ماموریت‌های خطیر در حفاظت غرورآفرین از مرزهای آبی و منافع راهبردی در دریا شده است.

نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، هفتم آذرماه را فرصتی برای یادآوری و تجلیل از حماسه آفرینی‌های سرنوشت‌ساز و افتخارآمیز این نیرو در حراست از مرزهای آبی میهن اسلامی دانست.
 
به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هفتم آذرماه از صحنه‌های ماندگار و الهام بخشی است که خواهد توانست منشور ایثار، فداکاری، شجاعت، سلحشوری و شهادت‌طلبی را فراروی مشتاقان عزت و عظمت ایران عزیز و شیفتگان آرمان‌ها و اهداف سترگ انقلاب اسلانی قرار دهد.

این اطلاعیه افزوده است: دلاورمردی و شهادت حماسه‌سازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نبرد قهرمانانه مروارید در هفتم آذرماه سال 59 طی سه دهه اخیر دستمایه جهش بلند این نیرو برای پیگیری ماموریت‌های خطیر در حفاظت غرورآفرین و موفق از مرزهای آبی و منافع راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دریا شده است.

این اطلاعیه در ادامه با تاکید بر وحدت، همدلی و هماهنگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش آن در صلابت و خدشه‌ناپذیری سپر دفاع دریایی ایران آورده است: بسترهای هم‌پوشانی و هم‌افزایی بین نیروی دریایی ارتش و سپاه و برخورداری آنها از تجهیزات و سامانه‌های قدرتمند و بومی برای حراست از حریم بحری جمهوری اسلامی ایران دشمنان انقلاب و نظام را بیمناک و سناریوهای تهدید، تحریم و تفرقه آنان را ناکام ساخته است.

این بیانیه در پایان با تجلیل از شهیدان همیشه زنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز خجسته به فرماندهان غیور و آحاد کارکنان متعهد و انقلابی این نیرو تاکید کرده است: بی تردید روند رو به تعالی غیور مردان نیروی دریایی ارتش و حضور مقتدرانه و نقش پذیری آنان در آبهای دوردست و کمک به امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری و غیر نظامی در آبهای آزاد، نیروی دریایی جمهوری اسلامی را در موقعیتی ممتاز و برخوردار از ظرفیت‌های لازم برای توسعه نقش‌های بین‌المللی و فرامنطقه‌ای ایران اسلامی قرار داده است.