Gerdab.IR | گرداب

حمله هکرهای وهابی به یکی از فعالترین وبسایتهای شیعه + عکس

تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰

در آستانه ماه محرم یک گروه هکری وهابی با استفاده از ضعف‌های امنیتی یکی از فعال‌ترین سایت‌های شیعه در فضای بین‌المللی به رخنه در آن اقدام کرد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، سایت www.shiachat.com در طی سال‌های اخیر تبدیل به ستونی استوار در پاسخگویی به سؤالات شیعیان و جستجوگران حقیقت در سرتاسر جهان شده بود. همچنین حضور بسیاری از علما و اهل فکر در تالارهای گفتگوی این سایت پرکننده بسیاری از خلأها در پاسخگویی به شبهات، اطلاع رسانی و تبلیغات دینی، ارائه خدمات مذهبی و... بود.

در آستانه ماه محرم یک گروه هکری وهابی با استفاده از ضعف‌های امنیتی، به این سایت رخنه کرده و با بی احترامی به شیعیان و امام زمان با قرار دادن یک فایل ویدئویی، وجود حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را مورد تردید قرار دادند.



در واکنش به عملیات رخنه، مدیریت سایت با تأخیری چند روزه اقدام به فعال سازی آدرسی مشابه در www.shiachat.org/forum نمود و فعلاً برخی از خدمات را بازپس گرفته‌اند.




همچنین یکی از اعضای سایت به مکاتبه با شیخ حاضر در فایل ویدئویی پرداخته و تا حدودی پاسخ به شبهات وی داد که با پاسخ فرافکنانه این شیخ روبرو شد.

جنگ نرم به اعتراف قریب به اتفاق طراحان، مجریان و ناظران راهبردی صحنه بین‌الملل لبه عملیاتی عصر حاضر است و حوزه عمل آن قلب، فکر، فرهنگ و مذهب است. لذا رسانه‌ها و به خصوص اینترنت نقش اساسی را در این جنگ بازی می‌نمایند.