Gerdab.IR | گرداب

سفارت انگلیس در تهران تعطیل شد

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰

کارکنان بریتانیایی سفارت انگلیس در تهران با پایان بخشیدن به فعالیت های خود، این سفارتخانه را تخلیه کرده و بدون اعلام رسمی قطع رابطه، تهران را ترک کردند.

به گزارش گرداب، کارکنان بریتانیایی سفارت انگلیس در تهران با پایان بخشیدن به فعالیت های خود، این سفارتخانه را تخلیه کرده و بدون اعلام رسمی قطع رابطه، تهران را ترک کردند.
 
در حالی که مقامات دولت انگلیس هنوز از اعلام رسمی قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران خودداری کرده اند، کارکنان بریتانیایی سفارت این کشور در تهران ضمن پایان بخشیدن به فعالیت های خود، سفارتخانه را تخلیه و تهران را ترک کردند.

این گزارش حاکی است هم اکنون سفارت انگلیس در تهران تحویل کارکنان محلی سفارتخانه است.

تخلیه سفارت انگلیس و ترک تهران از سوی کارکنان بریتانیایی در حالی صورت گرفته که هنوز موضعی رسمی مبنی بر تعطیلی این سفارتخانه از سوی مقامات لندن اعلام نشده است.

در صورتی که انگلیسی ها رسما پایان فعالیت سفارتخانه خود را اعلام کنند، مطابق عرف بین المللی باید برای پیگیری مسائل فیمابین با ایران، سفارت کشور دیگری را به عنوان دفتر حافظ منافع خود معرفی کنند.
 
همچنین دیروز دولت انگلیس در واکنش به اقدام خودجوش دانشجویان ایران، دستور تعطیلی سفارت ایران در لندن را صادر کرد.
 
به گزارش رویترز، دولت انگلیس دیروز از صدور دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در لندن خبر داد.
 
"ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی در همین رابطه اعلام کرد: «کاردار ایران در لندن در حال حاضر از درخواست ما برای تعطیلی فوری سفارت ایران مطلع شده است و تمامی پرسنل دیپلماتیک ایران باید ظرف مدت ۴۸ ساعت انگلیس را ترک کنند.»
 
اقدام دولت انگلیس در صدور دستور تعطیلی سفارت ایران در لندن در حالی صورت می‌گیرد که دانشجویان معترض ایرانی روز سه شنبه پس از تجمع مقابل سفارت این کشور در تهران، اقدام به تسخیر سفارت انگلیس کردند.
 
منبع: فارس