Gerdab.IR | گرداب

ديروز انجام شد؛

دانشجويان سفارت انگليس را اشغال كردند + تصاویر

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۰

در ادامه اعتراض و خشم ملت ايران از سياست هاي استعماري دولت انگليس، عصر ديروز دانشجويان دانشگاه هاي تهران با تجمع در مقابل سفارت انگليس در تهران، پرچم اين كشور را پائين كشيده و سفارت را به تسخير خود درآوردند.

به گزارش گرداب، همزمان با سالگرد شهادت شهيد "مجيد شهرياري" و در ادامه اعتراض و خشم ملت ايران از سياست هاي استعماري دولت انگليس، عصر ديروز دانشجويان دانشگاه هاي تهران با تجمع در مقابل سفارت انگليس در تهران، پرچم اين كشور را پائين كشيده و سفارت را به تسخير خود درآوردند.

در اين تجمع كه از ساعت 14 ديروز آغاز شد، دانشجويان پس از پائين كشيدن پرچم انگليس، پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر سر در سفارت اين كشور در تهران نصب كردند.

اقشار مختلف مردم كه همراه با دانشجويان در اين تجمع حضور داشتند، شعارهايي چون "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر انگليس"، "مرگ بر اسرائيل"، "الله اكبر"، "دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد"، "اي رهبر آزاده آماده ايم آماده" و... سر دادند.

تجمع كنندگان تصاويري از "قاسم سليماني" فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران و نيز شهيدان شهرياري و "علي‌محمدي" را در دست داشتند.
 

در اين تجمع، پرچم انگليس و رژيم صهيونيستي همراه با شعار مرگ بر انگليس از سوی دانشجويان به آتش كشيده شد.
 

پس از تسخير سفارت انگليس در تهران، كارمندان اين سفارتخانه از درب پشت سفارت محل كار خود را ترك كردند و دانشجويان به قرائت زيارت عاشورا و اقامه نماز شكر پرداختند.

دانشجويان دانشگاه هاي تهران پس از تسخير سفارت انگليس، باغ قلهك را نيز به تصرف خود درآوردند.

پس از اينكه دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به اقدامات خصمانه رژيم سلطنتي انگليس سفارت اين كشور در تهران را به تسخير خود درآوردند، جمع ديگري از دانشجويان تهراني كه تعداد آنها به حدود 200 نفر مي رسيد نيز با حضور در مقابل باغ قلهك، وارد اين باغ شدند.

در همين رابطه 6 تن از كارمندان انگليسي باغ قلهك كه در محاصره دانشجويان قرار گرفته بودند، به وسیله پليس ديپلماتيك آزاد شدند.

پس از تسخير سفارت انگليس نيروي انتظامي از تجمع كنندگان در مقابل و داخل اين سفارت خواست متفرق شوند.
 

تجمع كنندگان روي ديوار سفارت خانه با اسپري هاي رنگي شعار نويسي كردند از جمله "مرگ بر انگليس"، "انگليس برو گم شو"، "سفير انگليس اخراج بايد گردد"، "لانه فتنه را تعطيل كنيد" و  "DOWN WITH USA DOWN WITH UK" هم چنين بر ديوار سفارت چند پوستر از اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان نصب كردند.

سردار "حسين ساجدي نيا" فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز با حضور در محل تجمع از تجمع كنندگان خواست به تجمع خود پايان دهند.

يكشنبه هفته جاري نيز مجلس شوراي اسلامي كليات "طرح كاهش روابط با انگليس" را با راي قاطع 179 نماينده به تصويب رساند و بلافاصله شوراي نگهبان نيز اين طرح را به تأييد نهايي رساند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين طرح را در راستاي اقدامات خصمانه دولت انگلستان در قبال ملت ايران تصويب و وزارت امور خارجه را موظف كرده اند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادي و بازرگاني با اين كشور، ظرف دو هفته روابط سياسي ايران را با دولت انگليس به سطح كاردار تنزل دهد.

ورود به سفارت انگليس به صورت خودجوش صورت گرفت
دانشجويان تسخيركننده كه در اولين بيانيه خود ضمن تاكيد بر اين نكته كه تسخير اين سفارتخانه به صورت خودجوش صورت گرفته است، بر ضرورت قطع رابطه با رژيم استعمارگر انگليس تاكيد كردند.
 

خروج از سفارت
حوالي ساعت 18 ديروز نيروي انتظامي به تدريج دانشجويان را از سفارت و باغ قلهك خارج كرد و دانشجويان در حالي كه عليه خيانت ها و توطئه هاي دولت انگليس شعار مي دادند و خواستار برخورد قاطع با اين كشور استعمارگر بودند خيابان هاي اطراف سفارت را ترك كردند.
 
منبع: کیهان