Gerdab.IR | گرداب

بازخوانی نسخه انگلیسی ترور دانشمندان ایران

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۰

رئیس سازمان جاسوسی ام‌آی6 انگلستان صریحا اعلام کرده بود که مقابله با برنامه هسته ای ایران به "عملیات‌های مخفی" نیاز دارد و چند روز پس از آن بود که دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شدند.

گرداب- کارشناسان معتقدند ترور دانشمندان و مقامات ایرانی از سوی دولت‌های غربی امروز به محور اصلی راهبردهای غرب در قبال ایران تبدیل شده‌ است.

سال گذشته در چنین روزهایی بود که "جرج ساورز"، رئیس سازمان جاسوسی MI6 انگلستان طی مصاحبه‌ای به طور صریح اعلام کرد که راه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران باید روشی غیر از روش‌های مرسوم و دیپلماتیک باشد.

راهکارهای نظامی MI6 برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران
وی با طرح این ادعا که ایران به دنبال گسترش سلاح‌های اتمی است، اعلام کرده بود که ما برای مقابله با برنامه‌ هسته‌ای ایران و ممانعت از گسترش سلاح‌های اتمی ایرانی‌ها به "عملیات‌های مخفی" نیاز داریم.
 
ترور ۲ دانشمند هسته‌ای ایران
این سخنان ساورز درحالی مطرح شد که چند روز پس از طرح آن، "مجید شهریاری" و "فریدون عباسی"، دو دانشمند هسته‌ای ایران ترور شدند.

متاسفانه در جریان این ترورها مجید شهریاری استاد دانشگاه شهیدبهشتی به درجه رفیع شهادت نائل شد و همسر وی با صدمات زیادی مواجه شد؛ فریدون عباسی دیگر دانشمند هسته‌ای ایران نیز مقابل دانشگاه شهیدبهشتی ترور شد، اما خوشبختانه وی و همسرش بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

هر دو استاد ایرانی به یک شیوه اما در محل‌های جداگانه مورد ترور قرار گرفتند؛ مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بود که موتور‌سواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب مغناطیسی به اتومبیل از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می‌کردند.

بر اساس این گزارش، یک سال پیش از ترور مجید شهریاری دانشمند دیگری از کشورمان (مسعود علیمحمدی) در ۲۲ دی‌ماه ۸۸ هنگام خروج از منزل خود به‌دلیل انفجار یک دستگاه موتور‌سیکلت حامل بمب مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران با نگاهی به سخنان رئیس MI6 اقدامی از سوی غربی‌ها پنداشته شد، اما زمانی این موضوع برای جهانیان به اثبات رسید که عامل ترور یکی از دانشمندان ایران یعنی مسعود علیمحمدی به دست سربازان گمنام امام زمان‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دستگیر شد.

اظهارات عامل ترور علیمحمدی در دادگاه
"مجید جمالی فشی"، متهم درجه اول پرونده ترور مسعود علیمحمدی در جریان بازجوئی‌های خود معترف شد که این ترور با هدایت سرویس‌های جاسوسی خارجی خصوصا رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
 
شکایت ایران از تروریسم‌های جهانی
پس از انتشار اعترافات جمالی‌فشی چند تشکل دانشجویی کشورمان با صدور نامه‌ای خطاب به آیت‌الله "آملی لاریجانی"، رئیس قوه قضائیه کشورمان از وی خواستند تا با توجه به این اعترافات در مجامع بین‌المللی از شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی به عنوان یک تروریست بین‌المللی شکایت کند.
 
"دکترین ترور"، راهبرد محوری غرب در قبال ایران
چندی پیش هیلاری کلینتون در گفت‌وگو با سایت خبری بی‌بی‌سی برخی از طرفداران جنبش موسوم به سبز را به شورش مسلحانه علیه ملت و حکومت ایران تشویق کرده بود.

برخی مقامات دولت‌های غربی در چند ماه گذشته با معرفی سرلشکر "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اعلامی رسانه‌ای، نیروهای خود را تشویق به ترور این سردار ایرانی کرده بودند که به نظر می‌رسد "دکترین ترور" و حمایت از تروریسم محور اصلی سیاست‌های غرب در قبال جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های آن است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نظر دارند با عنایت به سیاست‌های غرب در قبال ایران طرح کاهش رابطه با رژیم سلطنتی انگلیس را در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار دهند.
 
منبع: فارس