Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین تظاهرات ضددولتی در انگلیس برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰

بیش از ۲ میلیون کارمند و کارگر انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی ائتلاف حاکم این کشور دست به اعتصاب زده و در خیابان‌های شهر لندن تظاهرات کردند.

به گزارش گرداب، اعضای اتحادیه‌های صنفی و کارگری انگلیس امروز در اعتراض به اجرای طرح ریاضت اقتصادی از سوی دولت ائتلافی در خیابان‌های شهر لندن تظاهرات کردند.

این تظاهرات بزرگترین تجمع معترضان انگلیسی در طول 30 سال اخیر محسوب می‌شود.

این تظاهرات در حالی صورت گرفت که بیش از ۲ میلیون کارمند و کارگر انگلیسی امروز در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی ائتلاف حاکم این کشور دست به اعتصاب زدند.

اعضای حدود 30 اتحادیه صنفی و کارگری انگلیس طی هفته‌های گذشته با انجام نظرخواهی های داخلی از اعضای خود، برگزاری اعتصاب را با اکثریت قاطع تایید کرده‌اند.

بنابر اعلام مقامات کنگره اتحادیه‌ صنفی و کارگری انگلیس موسوم به( UTC) ،حدود ۲ میلیون و 600 هزار تن از کارمندان و کارگران با برگزاری اعتصاب موافقت کرده‌اند. از این رو پیش‌بینی می‌شود که بیشتر بخش‌های دولتی و عمومی انگلیس دیروز یا به طور کامل تعطیل شوند و یا فعالیت آنها دچار اختلالات گسترده شود.

آغاز مرحله ای جدید در اعتصاب 2 میلیونی
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پلیس انگلیس اعلام کرد که تظاهرات کنندگان جنبش ضد سرمایه داری اشغال لندن، ساختمان یکی از شرکت های بزرگ را به تصرف در آوردند.
 
بر اساس گزارش ها، حدود 60 تظاهرات کننده به داخل ساختمان "پانتون" در قلب پایتخت وارد شدند.
پلیس انگلیس، این ساختمان را محاصره کرده است و اشغال کنندگان، بر روی بام ساختمان، فریاد ضد دولتی و ضد سرمایه داری سر داده اند.

منبع: فارس