Gerdab.IR | گرداب

بازگشت دیپلمات‌های ایرانی از لندن به تهران

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۰

دیپلمات‌های سفارت ایران در انگلیس بامداد امروز (شنبه) وارد کشور شدند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، هواپیمای حامل دیپلمات‌های سفارت ایران در انگلیس، ساعت ۲:۴۰ دقیقه صبح امروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران از ساعت ۰۰:۳۰ با حضور در ترمینال‌های ۲ و ۳ فرودگاه مهرآباد و در حالی که پرچم‌های "یاحسین" در دست داشتند، شعارهایی همچون "مرگ بر انگلیس"، "دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است"،‌ "۱۳ آبان‌ماه تکرار باید گردد، لانه روباه پیر تسخیر باید گردد" و ... سر دادند.
 
دانشجویان همچنین دسته نوشته‌هایی با مضمون "مرگ بر بی بی سی"، "ما خواهان قطه ارتباط کامل با انگلیسیم" و ... در دست داشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای ایرباس هما به شماره پرواز ۷۲۸ خارج از برنامه و به صورت اختصاصی به لندن اعزام کرده بود تا دیپلمات‌های ایرانی را به کشور بازگرداند.

بعد از ورود این هواپیما به خاک کشورمان و بعد از طی تشریفات، اسلامی کاردار سابق سفارت ایران در انگلیس به نمایندگی از هیئت دیپلمات‌های ایرانی و به همراه رامین مهمان‌پرست در جمع برخی از دانشجویان که برای استقبال از این هیئت به فرودگاه آمده بودند، حاضر شد.

دانشجویان ضمن ابراز خوشحالی از ورود دیپلمات‌های ایرانی به کشور، با اهداء حلقه گل از "اسلامی"، کاردار سابق سفارت ایران در انگلیس قدردانی کردند.

همچنین دانشجویان پیش از این و به دلیل حضور نیافتن هیئت دیپلمات‌های ایرانی در جمع دانشجویان حلقه‌های گلی را به خانواده‌های آنها تقدیم کردند.