Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ انگلیس، آن‌لاین جاسوس استخدام می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰

این تنها گوگل نیست که برای استخدام نیروهای جدید، مهارت افراد در "تخریب کُد" را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس نیز از این شیوه استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، "بی‌بی‌سی" گزارش داد آژانس اطلاعاتی انگلیس، "مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی" (GCHQ) وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده است که در آن از کاربران خواسته می‌شود کُدهایی را تخریب کنند.

هدف از این کار یافتن کاندیداهای بااستعداد برای قرار گرفتن در پُست‌هایی که با تهدیدات سایبری سروکار دارند، عنوان شده است. رئیس بخش جاسوسی انگلیس اخیرا از این امر به عنوان تهدیدی آزاردهنده یاد کرده بود.

این رقابت روز سوم نوامبر از طریق سایت "canyoucrackit.co.uk" آغاز شده است. در این سایت  کدی تصویری که شبکه‌ای از اعداد و حروف تصادفی را شبیه‌سازی می‌کند، نمایش داده می‌شود و افرادی که به آن مراجعه می‌کنند نخست باید این کد را تخریب کنند تا در مرحله بعد به سایت مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس هدایت شوند. این سایت سپس کاربران را به بخشی هدایت می‌کند که در آنجا مشاغلی که می‌توانند متقاضی احراز آن‌‌ها شوند، نشان داده می‌شود.

این مرکز در گفت‌و‌گو با "تلگراف" اعلام کرده است چندین نفر موفق به حل این معما شده‌اند، اما رقابت تا 9 روز دیگر یعنی دوازدهم دسامبر ادامه خواهد یافت و تنها افرادی می‌توانند پس از موفقیت در این رقابت استخدام شوند که شهروند کشور انگلیس باشند.

بنابر اعلام این مرکز همچنین ایده‌ای که پشت این رقابت وجود دارد، جذب افرادی است که دسترسی به آنان از طُرُق دیگر ممکن است دشوار باشد.

بی‌بی‌سی گزارش داده است که مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس در سال 2009 نیز محتواهایی را بر روی شبکه زنده "ایکس‌باکس" قرار داد که در بازی‌هایی مانند "ندای وظیفه"، "آیین قاتل" و برخی بازی‌های دیگر دیده می‌شوند.
 
ظاهرا شناسایی بازی‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را می‌آوردند هدف مرکز فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس از ارائه این بازی‌ها بود.