Gerdab.IR | گرداب

وقتی رضا ربع پهلوي "جوك 16 آذر" می‌شود!

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۰

"رضا ربع پهلوی" به بهانه 16 آذر پيامي منتشر كرد كه حتي از سوي محافل اپوزيسيون هم به سخره گرفته شد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، "رضا ربع پهلوی" به بهانه 16 آذر پيامي منتشر كرد كه حتي از سوي محافل اپوزيسيون هم به سخره گرفته شد و فرزند شاه مخلوع را به "جوك" اين روز بدل کرد.

در اين پيام، پهلوي به سالگرد شهادت 3 دانشجو در جریان سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران در سال 1332 و جنايت پدرش در اين روز پرداخته است.

در بخشي از بيانيه فريبكارانه پهلوي آمده است: علی‌رغم تمام مشكلات، جنبش دانشجویی چهره ای سرفراز و افتخارآفـــرین از ایــران و ایرانی به جامعه بین المللی عرضه نموده است.

او در جملاتي فريبكارانه كه حتي با واكنش صريح اپوزيسيون مواجه شده، دانشجويان را "شیرزنان و دلیرمردان" خواند، ولي فراموش كرد سه تن از اين افراد به دست پدرش به شهادت رسيده اند و دست پدرش آغشته به خون آنها است.

وي به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) اين پيام را داده، ولي همه می دانند که این مناسبت به خصوص در رابطه با برخورد خشونت آمیز رژیم پهلوی با دانشجویان دانشگاه ها درزمان پدر ایشان است، ولي گويا وي دچار "فراموشي" شده است.

صدور بیانیه به مناسبت این روز از طرف رضا پهلوی بیشتر شبیه یک نوع شوخی بود تا یک مسئله جدی.

يكي از افراد اپوزیسیون با انتقاد از اين بيانيه نوشت: «آقای پهلوی! ممکن است بدون رودربایستی و راست و درست بفرمایید که شما مناسبت و علت روز 16 آذر را چه می دانید؟ من امیدوارم رضا پهلوی با جرئت، شهامت و صداقت تمام آشکارا نظر خود درباره این روز را ابراز دارد. چون با بیانیه ای که داده، خود را درگیر این مسئله کرده و نمی تواند از زیر این توضیح در رود. آیا او از کشتار سه دانشجو توسط پدرش در صحن دانشگاه تهران دفاع می کند و معتقد است پدر ایشان، حق داشت این سه دانشجوی بی گناه را بکشد؟»