Gerdab.IR | گرداب

برگزاری مانور امنیت سایبر در جنوب شرق آسیا

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۰

اتحادیه بین المللی مخابرات یک مانور امنیت سایبر را در چهار کشور منطقه جنوب شرق آسیا اجرا کرد تا میزان آمادگی این کشورها در برابر تهدیدات مجازی مشخص شود.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، اتحادیه بین المللی مخابرات یک مانور امنیت سایبر را در چهار کشور منطقه جنوب شرق آسیا اجرا کرد تا میزان آمادگی این کشورها در برابر تهدیدات مجازی مشخص شود.

 این نوع تمرین ها و بررسی های آزمایشی معمولا محدود به کشورهای اروپایی و آمریکایی است و اجرای آن در شرق آسیا تاکنون سابقه چندانی نداشته است.

اجرای این حملات آزمایشی و از قبل برنامه ریزی شده یک روز کامل به طول انجامید تا میزان امنیت رایانه ها و شبکه های رایانه ای بخش دولتی و خصوصی در کشورهای ویتنام، کامبوج، لائوس و میانمار مشخص شود.

در جریان این حمله تعداد زیادی بدافزار علیه وب سایت ها و کاربران اینترنت در این کشورها به کار گرفته شد و تلاش گردید وب سایت های مورد نظر هک شود.
ارسال هرزنامه و ایجاد اختلال در شبکه های رایانه ای از جمله دیگر برنامه هایی بود که در جریان این حملات مورد  توجه قرار گرفت.

اتحادیه بین المللی مخابرات می گوید اجرای این مانور بخشی از طرحی موسوم به همکاری چندملیتی علیه تهدیدات سایبر است که از چند ماه قبل به اجرا درآمده و هدف اصلی آن ارتقای امنیت رایانه ها در کشورهای در حال توسعه است.

قرار است یافته های این حملات آزمایشی برای ارتقای امنیت سایبر در کشورهای یاد شده مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: فارس