Gerdab.IR | گرداب

استفاده از فیس‌بوک، این بار علیه انتخابات روسیه

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۰

فیس‌بوک که از ابزارهای دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید، این بار علیه انتخابات دومای روسیه و با هدف تقلب‌آمیز جلوه دادن این انتخابات به کار گرفته شده است.

به گزارش گرداب به نقل از ریانووستی، فیس‌بوک که از ابزارهای دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید، این بار علیه انتخابات دومای روسیه و با هدف تقلب‌آمیز جلوه دادن این انتخابات به کار گرفته شده است.
 
بنابراین گزارش، 33 هزار تن از معترضین به انتخابات دومای روسیه با راه‌اندازی صفحه‌ای در فیس‌بوک خواستار حضور در تظاهرات بر ضد حزب حاکم این کشور در میدان مرکزی مسکو شده‌اند. این تظاهرات قرار است فردا انجام شود.
 
پس از انتخابات یک‌شنبه گذشته، تاکنون ۶۰۰ نفر در جریان اغتشاش‌های صورت پذیرفته علیه نتایج این انتخابات از سوی پلیس روسیه دستگیر شده‌اند. تمام این دستگیری‌ها در شهر مسکو رخ داده است.
 
در جریان انتخابات روز یکشنبه، حزب روسیه متحد موفق شد 238 کرسی از 450 کرسی انتخاباتی را از آن خود کند تا همچنان اکثریت دوما را در اختیار داشته باشد. "دیمیتری میدودف"، رئیس‌جمهور روسیه و "ولادیمیر پوتین"، نخست‌وزیر این کشور از اعضای این حزب هستند.
 
پس از این انتخابات مقامات غربی در خصوص آن موضع مخالف اتخاذ کردند که یکی از شاخص‌ترین آنها مخالفت "هیلاری کلینتون" با این انتخابات بود. مقامات آمریکایی آشکارا در حال انتقاد از روسیه در خصوص این انتخابات هستند حال آنکه مقامات روسیه این انتقادات را رد می‌کنند.
 
پیش‌تر نیز مقامات آمریکایی از فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اغتشاش در سایر کشورها بهره برده بودند. یکی از این اقدامات استفاده از فیس‌بوک و توئیتر برای حمایت از اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان در سال ۸۸ بود که سرانجام به شکست انجامید.
 
به نظر می‌رسد که تلاش‌ها برای ناآرام ساختن روسیه همچنان از سوی غرب ادامه داشته باشد.

منبع: فارس