۱۲ ميليون كاربر در هر دقيقه از فيس‌بوك بازديد مي‌كنند

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۰

اكنون در يوتيوب ۴ هزار بازديد كننده انحصاري وجود دارد و هر دقيقه ۳۵ ساعت ويدئو در آن آپلود مي‌شود و ۱۲ ميليون كاربر در هر دقيقه از فيس‌بوك بازديد مي‌كنند.

به گزارش گرداب، "حمید شهریاری"در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ هفدهم، اظهار داشت:‌ «دانش بشر به شدت و با سرعت در حال افزایش است، به گونه‌ای که در حال حاضر 35 درصد مردم دنیا معادل 2 میلیارد نفر به اینترنت متصل هستند.‌ همچنین بالغ بر یک کتابخانه با 500 هزار میلیارد کتاب، اطلاعات در اینترنت موجود است.»

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در ادامه با اشاره به چند شبکه اجتماعی معروف و اعلام برخی ارقام مهم در این زمینه، از سه شبکه فیس‌بوک، یوتیوب، توئیتر نام برد.

وی گفت: «شبکه فیس بوک در سال 2004، شبکه یوتیوب در سال 2005 و شبکه توئیتر در سال 2006 فعالیت خود را آغاز کردند، فیس‌بوک شبکه  مجازی دوستیابی، یوتیوب شبکه سایت ارسال و به اشتراک گذاری ویدیو و توئیتر شبکه ارسال و اشتراک گذاری پیام 140 حرفی است.»

دبیرشورای اطلاع رسانی با اشاره به آمار تعداد کاربران این سه شبکه گفت:‌ «در سال 2011 فیس‌بوک 800 میلیون کاربر، یوتیوب 490 میلیون و توئیتر200 میلیون کاربردر هر ماه  داشته‌اند.»

وي ادامه داد: «اكنون در يوتيوب ۴ هزار بازديد كننده انحصاري وجود دارد و هر دقيقه ۳۵ ساعت ويدئو در آن آپلود مي‌شود و ۱۲ ميليون كاربر در هر دقيقه از فيس‌بوك بازديد مي‌كنند. اين آمارها نشان مي‌دهد، امكان چنين توليدي را تنها شبكه‌هاي اجتماعي مقدور كرده است.»

شهریاری ادامه داد: «درآمدهای سالانه این سه شبکه اجتماعی به ترتیب فیس بوک 4.27 میلیارد دلار، یوتیوب (زیرمجموعه گوگل) 29 میلیارد دلار و توئیتر 140 میلیون دلار بوده است.»


دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات با اشاره به ذهن‌خوانی گوگل از نتایج جستجو، اظهار داشت: «شرکت گوگل سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه فناوری اطلاعات انجام داده است و به همین تناسب نیز از کاربران خود و حتی از جستجوهای کاربرانش استفاده سیاسی و حاکمیتی می‌برد.»

وی گفت: «کلمه دانلود یکی از پرجستجوترین کلمه بین کاربران ایرانی است و پس از تایپ کلمه دانلود، پرجستجوترین عبارات مختص به دانلود‌ آهنگ، دانلود فیلم است.»

وی توضیح داد: «از طریق این ذهن‌خوانی ایرانیان گوگل به راحتی در می‌یابد که در هر زمان بیشترین دغدغه و خواسته ذهنی کاربران ایرانی چیست و این آمار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.»

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با بیان اینکه نمی‌توانیم پهنای باند را بدون ملاحظات فرهنگی گسترش دهیم گفت:‌ «باید دارای یک بستر پاک در اینترنت باشیم.»

دبیر عالی شورای اطلاع رسانی گفت: «با افکار و راهبردهای خود را تبدیل به برنامه‌های منسجم و قابل پیاده‌سازی کنیم.»

منبع: فارس