Gerdab.IR | گرداب

هاآرتص اذعان كرد؛

شكنجه كودكان فلسطيني در مراكز بازجويي رژيم صهيونيستي

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹

يك روزنامه صهيونيستي اذعان كرد كه رژيم صهيونيستي كودكان بازداشت شده را مورد آزار و اذيت و شكنجه قرار مي‌دهد.

گرداب-  روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي نوشت كه ارتش اسرائيل كودكان فلسطيني در بازداشت خود و پليس اسرائيل را مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهد.
بر اساس اين گزارش، اين آزارها تا حدي است كه گاه تا تهديد به تجاوز جنسي نيز پيش مي‌رود.
اين روزنامه صهيونيستي در گزارش خود به گزارش‌هايي كه سال گذشته از كودكاني كه به تازگي از زندان‌هاي صهيونيستي آزاد شده بودند، نيز استناد كرده است.
بر اساس اعلام اين كودكان، آنها در مراحل مختلف از جمله در تحقيقات و قبل از آن مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار گرفته‌اند.
اين گزارش تاكيد دارد كه 69 درصد از كودكان فلسطيني كه در بازداشت اسرائيل هستند، مورد ضرب و جرح قرار مي‌گيرند، 97 درصد از آنها در مدت‌هاي طولاني دست بسته در يك نقطه نگهداري مي‌شوند و 96 درصد از آنان به صوت چشم بسته نگهداري مي‌شوند، محروميت از آب آشاميدني و فحش‌دادن از ديگر شكنجه‌هاي جسمي و روحي اين كودكان است.
"خالد قزمار" مشاور حقوقي جنبش جهاني دفاع از حقوق كودكان تاكيد دارد كه اين تجاوزات در راستاي سياست روشمند اسرائيل در تعرض به فلسطيني‌ها قرار دارد.
وي تاكيد كرد كه جنبش متبوعش خواستار ادامه دخالت سازمان ملل متحد و اجراي تحقيقات در قبال اين جنايات عليه كودكان است، اما ابزارهاي اين اقدام سازمان به علت سياسي شدن آن ناكارآمد است و نمي‌تواند تحركي در اين زمينه داشته باشد.
بر اساس آمارهاي فلسطيني بيش از 350 كودك فلسطيني در زندان‌هاي صهيونيستي در تلمود، مجدو، النقب و عوفر زنداني هستند و اين رژيم ساليانه 700 كودك فلسطيني را نيز بازداشت مي كند.
بر اساس آمار ارائه شده 65 درصد از كودكان فلسطيني كه در سال 2009 بازداشت شده‌اند، به علت سنگ‌پراكني به سمت نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي و يا بالا رفتن از ديوار حائل بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس