Gerdab.IR | گرداب

شناسایی برنامه‌های آلوده جدید در فروشگاه اندروید گوگل

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۰

گوگل متولی سیستم عامل اندورید مجبور شد تعدادی از برنامه آلوده‌اش را از فروشگاه آنلاین پاک کند. کارشناسان امنیتی معتقدند تعداد واقعی این برنامه‌ها بسیار فراتر از تعدادی است که شناسایی شده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، با شناسایی دهها برنامه آلوده جدید در فروشگاه اندروید، گوگل متولی این سیستم عامل پردردسر مجبور شد برنامه های یاد شده را از این فروشگاه آنلاین پاک کند.

پیش از این هم نزدیک به 60 برنامه آلوده از این فروشگاه پاک شده بود. با این حساب تعداد برنامه های آلوده و ویروسی موجود در این فروشگاه که تا به حال شناسایی شده از مرز 100 برنامه گذشته، اما کارشناسان امنیتی معتقدند تعداد واقعی این برنامه ها بسیار فراتر از تعدادی است که شناسایی شده اند.

نکته جالب آن است که این برنامه ها نه از سوی گوگل بلکه از سوی شرکت امنیتی "Lookout" شناسایی شده و با همکاری آن از فروشگاه آنلاین اندروید پاکسازی شده اند.

یکی از این برنامه های آلوده "RuFraud" بوده که بدون اطلاع کاربران برای افراد موجود در فهرست تماس آنها پیامک های تبلیغاتی می فرستاد.

RuFraud به جای آنکه کاربران آمریکایی را هدف قرار دهد، کاربران کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، مجارستان، روسیه و بریتانیا را هدف گرفته بود.

این برنامه ظاهرا یک برنامه طالع بینی بود. برخی دیگر از این برنامه‌ها هم در ظاهر برنامه های بازی، وال پیپر و ... بودند، اما به طور مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران را برای طراحان خود ارسال می کردند.

منبع: فارس