Gerdab.IR | گرداب

صيانت از فضاي تبادل اطلاعات از اولويتهاي برنامه پنجم توسعه است

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷

در پنجمين برنامه توسعه اقتصادي کشور که در سالهاي 1389 تا 1393 اجرايي خواهد شد، امنيت شبکه هاي ارتباطي و اطمينان از پايداري اين شبکه ها از موارد مهمي محسوب مي شوند که به آنها توجه خواهد شد.

گرداب- توسعه علوم و فناوري‌هاي مرتبط با حفظ امنيت سامانه‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي جهت صيانت از فضاي تبادل اطلاعات و تقويت فني براي مقابله با تخلفات در فضاي رايانه اي و همچنين صيانت از حريم فردي و عمومي در اين بخش از اولويتهاي پنجمين برنامه توسعه اقتصادي‌، اجتماعي و فرهنگي محسوب مي شود.

در پنجمين برنامه توسعه اقتصادي کشور که در سالهاي 1389 تا 1393 اجرايي خواهد شد، امنيت شبکه هاي ارتباطي و اطمينان از پايداري اين شبکه ها از موارد مهمي محسوب مي شوند که به آنها توجه خواهد شد و سرمايه گذاري‌هاي لازم در اين زمينه صورت خواهد گرفت.

از سوي ديگر در اين برنامه قرار است کسب دانش و فناوري‌هاي نو و نرم افزارهاي پيشرفته نيز در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات مورد توجه قرار گيرد.

با توجه به اهميت اطلاعات رايانه اي در همين حال موضوع ارتقاي سطح حفاظت از اطلاعات رايانه اي‌، به روز شدن فناوري‌هاي موجود‌، سرمايه گذاري و...، بسيار راهگشا خواهند بود و در پنجمين برنامه توسعه اقتصادي کشور اين موارد به طور جدي مورد توجه قرار گرفته اند و جايگاه مهمي را به خود اختصاص مي دهند.

فعاليتها در اين بخش در طول برنامه پنجم توسعه در راستاي سند چشم انداز 20 ساله کشور و در همين حال منطبق با اصل 44 قانون اساسي (خصوصي سازي) پيش بيني شده است‌.

همچنين بحث پايداري شبکه و "‌اس ال ا‌" از جمله موضوع‌هاي مهم و قابل توجهي خواهند بود که بايد در برنامه پنجم توسعه بيش از پيش به آنها توجه شود و سرمايه گذاري هاي مناسبي روي اين بخش انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا