Gerdab.IR | گرداب

جاسوس‌افزارها به دنبال اطلاعات شما هستند

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰

امروزه جعل هویت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با توجه به امکانات موجود، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، معاونت اجتماعی پلیس فتا درباره خطرات و آسیب‌های مجازی به هموطنان هشدار داد تا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مراقب جعل هویت باشند، زیرا امروزه با توجه به امکانات، فضای مجازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که کاربران را تهدید می‌کند، موضوع پنهان ماندن هویت واقعی و جعل هویت است.
 
زمانی که کاربر در زمینه‌ای، جزء افراد سرشناس و شناخته است، افراد دیگری ‌با سوء استفاده از محتوا و اطلاعاتی که وی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌ است، با نام و هویت جعلی او و با راه‌اندازی صفحات مشابه دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایراقدامات مجرمانه می‌زنند.
 
از این رو هنگام استفاده ‌از این گونه شبکه‌های اجتماعی، افراد باید توجه کنند که هر اطلاعاتی ارزشمند است و باید محافظت شود. در نتیجه اطلاعات شخصی خود را تنها برای کسانی به اشتراک بگذارید که به آن‌ها اعتماد دارید. همچنین هوشیار باشید که جاسوس‌افزارها در رایانه‌ها دنبال اطلاعات حساس هستند.

پس نرم افزارهای امنیتی را برای کاهش آسیب آن‎ها به کار گیرید و همچنین هوشیاری در حفظ اطلاعات و محتوای خصوصی کاملا اهمیت دارد.