Gerdab.IR | گرداب

تلاش FBI برای خرید نرم افزار جاسوسی لو رفت

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۰

یک مدیر عالی رتبه شرکت فناوری "Carrier IQ " که در زمینه ساخت نرم افزارهای کنترل و نظارت فعال است، از تلاش اف‌بی‌آی برای خرید یکی از تولیدات این شرکت خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از آسوشیتدپرس،  این شرکت که به جاسوسی و نقض حریم شخصی کاربران تلفن‌های همراه به منظور جمع آوری اطلاعات خصوصی آنها متهم شده، مدعی شد حاضر به فروش نرم افزار کنترل نظارت خود به اف‌بی‌آی نشده است.

این نرم افزار بر روی بیش از 141 میلیون گوشی تلفن همراه در نقاط مختلف آمریکا نصب شده و افشای سرقت اطلاعات خصوصی و عادات کاربران گوشی ها از این طریق جنجال گسترده‌ای را در آمریکا به راه انداخته است.

"رابرت مولر" رئیس اف‌بی‌آی که هفته گذشته پاسخگوی سوالات نمایندگان کنگره آمریکا در مورد ارتباط اف‌بی‌آی با شرکت Carrier IQ بود، مدعی شده بود که هیچ اطلاعاتی را از این شرکت دریافت نکرده است، اما اکنون افشاگری Carrier IQ  در مورد تلاش اف‌بی‌آی برای جاسوسی از شهروندان و کاربران تلفن همراه با استفاده از نرم افزار ساخت این شرکت جنجال تازه‌ای به راه انداخته است.

کارشناسان می‌گویند دولت آمریکا علاقه زیادی به جاسوسی از شهروندانش با استفاده از تازه‌ترین دستاوردهای فناوری دارد و به همین منظور از شرکت‌های مختلف کمک می‌کند و حتی تلاش می‌کند آن‌ها را وادار به جاسوسی کند.

به دنبال طرح ادعای Carrier IQ، اف‌بی‌آی اعلام کرده که به طور منظم با بسیاری از شرکت‌های فناوری در ارتباط است و Carrier IQ هم از جمله این شرکت ها بوده است، اما Carrier IQ می‌گوید اف‌بی‌آی تلاش زیادی کرده بود تا نرم‌افزار کنترل و نظارت تلفن همراه این شرکت را خریداری کند ولی Carrier IQ زیر بار نرفته بود.

منبع: فارس