Gerdab.IR | گرداب

اف‌بي‌آي؛ طراح توطئه‌هاي تروريستي

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰

راشاتودی در خبری اعلام کرد که پس از حملات 11 سپتامبر در آمریکا، اف‌بی‌آی تقریبا در سازماندهی تمام توطئه‌های تروریستی در این کشور نقش داشته است.

به گزارش گرداب، این گزارش روند تحریک افراد و سپس دستگیری آن‌ها در حین عملیات تروریستی را تشریح و هدف "اف‌بی‌آی" از این اقدامات را بیان کرده است.

اف‌بی‌آی امروزه بیش از 15 هزار مأمور مخفی را در استخدام خود دارد که این رقم 10 برابر تعداد مأموران این سازمان در سال 1975 است. این مأموران مسئول تعداد بسیاری از عملیات‌های مخفی بوده‌اند که پس از 11 سپتامبر از وقوع فاجعه‌های بزرگ داخلی در آمریکا جلوگیری کرده است. آنان البته وظیفه برنامه‌ریزی و سازماندهی ترورها را نیز بر عهده داشته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی به درون جوامع مورد نظر خود نفوذ می‌کند و مأموران آن افرادی را که دارای پتانسیل اقدام به حمله‌های غیر متعارف هستند، پیدا و سپس به انجام اقدامات تروریستی تشویق می‌کنند.

مأموران با مدیریت اف‌بی‌آی اسلحه، بودجه و نقشه مورد نیاز را در اختیار افرادی قرار می‌دهند که در صورت عدم وجود این امکانات مایل به انجام عملیات تروریستی نیستند و بعد پیش از آن که آنان اقدام تروریستی خود را تکمیل کنند، آنان را دستگیر می‌کنند.

این گزارش فاش كرد که در بسیاری از عملیات‌های مخفی، دیدارهای مهم میان مخبرین و عاملان بی‌اطلاع به عمد ضبط نمی‌شده تا بعدها هیچ‌گونه اتهامی علیه اف‌بی‌آی وجود نداشته باشد و در نتیجه پرونده بسته نشود.

در سال‌های اخیر اف‌بی‌آی از این مخبرها برای برنامه‌ریزی و سپس توقف حملات احتمالی بسیار مشهوری استفاده کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران