Gerdab.IR | گرداب

تشکيل فرماندهی واحد نيروهای ويژه رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰

ادغام نيروهاي عمليات ويژه با يگان عمقي که در ارتش رژيم اسرائيل به عنوان فرماندهي عمليات ويژه ايران شناخته مي‌شود، گوياي آن است که اين واحد نقش مهمي در انجام عمليات خرابکاري و ترور در جمهوري اسلامي ايران ايفا مي‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از پرس‌تی‌وی، ارتش رژيم صهیونیستی روز پنج‌‌شنبه (۲۴ آذر، ۱۵ دسامبر) اعلام کرد: «وظيفه اوليه و اصلي اين فرماندهي، گسترش حوزه عملياتي نيروهاي مسلح اسرائيل در عمق راهبردي خواهد بود.»

ژنرال "شاي آويتال" رياست اين فرماندهي جديد را که "يگان‌هاي عمقي" نام دارند و بر عمليات برون مرزي متمرکز مي­‌شوند، برعهده دارد.

ادغام نيروهاي عمليات ويژه با يگان عمقي که در ارتش اسرائيل به عنوان فرماندهي عمليات ويژه ايران شناخته مي‌شود، گوياي آن است که اين واحد نقش مهمي در انجام عمليات "کماندويي" مربوط به خرابکاري و ترور در جمهوري اسلامي ايران ايفا مي‌کند.

اين در حالي است که "بنيامين نتانياهو"، نخست وزير اسرائيل و "ايهود باراک"، وزير دفاع اين رژيم همچنان اقدام نظامي و حمله هوايي به تاسيسات هسته‌اي ايران را خواستارند.

با اين وجود، برخي از چهره‌هاي امنيتي و نظامي رژيم صهیونیستی هشدار داده‌اند حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران به جنگي منطقه‌اي منجر خواهد شد.

"مئر داگان"، رئيس پيشين سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) ۸ آذر (۲۹ نوامبر) در مصاحبه‌اي تلويزيوني گفت: «در صورت حمله تل‌آويو به تاسيسات هسته‌اي ايران، اين کشور همراه با جنبش مقاومت حزب الله و جنبش حماس اين اقدام اسرائيل را با حملات سنگين موشکي پاسخ خواهند داد.»

وي همچنين افزود: «سوريه در اين سناريو به ايران خواهد پيوست.»

دادگان تصريح کرد: «چنين جنگي تلفات زيادي بر جا خواهد گذاشت و زندگي در اسرائيل را فلج خواهد کرد.»

پيش از اين نيز داگان به طور آشکار مخالفت خود را با حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران اعلام کرده بود.

وي در ماه مي احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران را احمقانه‌ترين چيزي که تا کنون شنيده است، توصيف کرد.

واشنگتن، تل­اويو و هم پيمانان آنها در حالي به تکرار ادعاي اثبات نشده خود درباره برنامه هسته‌اي ايران ادامه مي‌دهند که رژيم اسرائيل تنها دارنده جنگ‌افزارهاي هسته‌اي در خاورميانه محسوب مي‌شود.

رژيم اسرائيل همچنين به بازرسان اجازه ديدار از تاسيسات هسته‌اي خود را نمي‌دهد و بر اساس سياست ابهام هسته‌اي خود از پيوستن به پيمان جلوگيري از گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي (ان‌پي‌تي) خودداري مي‌کند.

اين درحالي است که جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست شفافيت هسته‌اي خود به بازرسان آژانس بين‌المللي اجازه بازديد از تاسيسات خود را داده است.

رژيم اسرائيل به تازگي موشک دوربرد جديدي را در پايگاه هوايي "پالماهين" آزمايش کرده است که از قابليت حمل يک کلاهک هسته‌اي ۷۵۰ کيلوگرمي به مسافت ۱۰ هزار کيلومتر برخوردار است.