Gerdab.IR | گرداب

تسخیر واژه‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبان

ترفندهایی كه در زمین فتنه كاشته شد

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹

اگر ترفندهای جریان فتنه در یک سال اخیر را مرور کنیم، متوجه ارتباطی زنجیر‌وار میان نقشه‌های نقش بر آب شده فتنه‌گران می‌شویم.

گرداب- اگر ترفندهای جریان فتنه در یک سال اخیر را مرور کنیم، متوجه ارتباطی زنجیر‌وار میان نقشه‌های نقش بر آب شده فتنه‌گران می‌شویم. به طوری که همه آنها در یک چارچوب فکری خاص طراحی شده‌اند و به محض آنکه یکی با شکست مواجه شد، آن یکی با کمی تغییر ولی در قالبی مشابه رونمایی می‌شود. بنابراین می‌توان در میان تمام ترفندهای جریان فتنه وجوه مشترک را مشاهده کرد و با یک کالبد شکافی ساده، وجه مشترک تمام آن فریبکاری‌ها رو می‌شود. در واقع آن وجه مشترک همان حقه‌ای است که از ابتدا به کار بستند و همواره با پنهان شدن پشت نقاب‌ها، درصدد توجیه تحرکات ساختارشکنانه خود برآمدند.

این وجه مشترک که در میان تمام ترفندهای زنجیروار فتنه‌گران دیده می‌شود در ابتدای انتخابات با بهانه احیای خط امام و بازگشت به مسیر انقلاب در زمین فتنه کاشته شد. عده‌ای با پنهان شدن پشت واژه‌های زیبایی همچون «یاد امام» و «خط امام» نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری شدند و چهره واقعی خود را پنهان نگه داشتند. پس از شکست نیز پشت نقاب حمایت از مردم و صیانت از آرایشان، اردوکشی خیابانی را به راه انداختند و میلیاردها تومان هزینه را بر نظام تحمیل کردند.

اما مشاهده کردند که این ترفند نیز کار به جایی نبرد و بنابراین با پنهان شدن پشت نقاب حمایت از کارگران و معلمان و غصه‌خوردن از وضعیت معیشتی آنان، تلاش دوباره‌ای را برای تحریک احساسات به کار بستند. با شکست تمامی این ترفندها که از وجه مشترک مزبور بهره‌مند بود، اما این روزها با نزدیک شدن به سالگرد 22 خرداد فتنه‌گران بازهم دست بردار نیستند و همچنان در تلاشند با پنهان شدن پشت حواشی امن، خود و تحرکات به راه انداخته را توجیه کنند. این افراد در روزهای اخیر برای رایزنی با برخی چهره‌های همرنگ خود به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند با پنهان شدن پشت آن چهره‌ها كه همچنان در حاشیه امن قرار دارند، حرف‌هایشان را از زبان آنان درجامعه مطرح كنند. این پروژه كه به‌نوعی «چهره‌سازی در میان فتنه‌گران» عنوان می‌شود، پیش از هرچیز پرده از یك واقعیت برمی‌دارد و آن اینکه سران فتنه این روزها خود نیز به آگاهی مردم پی‌برده‌اند و می‌دانند كه با تمام تلاش‌هایشان برای پنهان ماندن، اما مردم فهیم و فكور چهره واقعی آنان را در پشت نقاب‌ها دیده‌اند. لذا جای تردیدی باقی نمی‌ماند كه تلاش تازه فتنه‌گران برای چهره‌سازی و پنهان شدن پشت آن چهره‌ها نیز به زودی با شكستی سنگین‌تر از پیش مواجه خواهد شد.
 
منبع: جوان آنلاین