Gerdab.IR | گرداب

حداد عادل:

موضوع حجاب با كيان امت اسلامي گره خورده است

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹

ما بايد بدانيم مسئله‌ي كشف حجاب صرفا يك واقعه تاريخي نبوده بلكه يك جرياني است كه در زماني شروع شده و هنوز ادامه دارد و امروز شايد اين جنگ، مقاومت و مبارزه بيش از زمان ديگري شدت و اهميت پيدا كرده است.

حدادعادل با حضور در نشست تخصصي "بررسي شخصيت و مبارزات شيخ محمدتقي بهلول گنابادي" اظهار كرد: پرداختن به واقعه گوهرشاد و مبارزات بهلول و كساني چون ايشان، در مقابله با بي‌حجابي در واقع زنده كردن ياد بهلول و افرادي مانند آن بزرگوار است.

به گزارش گرداب، وي ادامه داد: ما بايد بدانيم مسئله‌ي كشف حجاب صرفا يك واقعه تاريخي نبوده بلكه يك جرياني است كه در زماني شروع شده و هنوز ادامه دارد و امروز شايد اين جنگ، مقاومت و مبارزه بيش از زمان ديگري شدت و اهميت پيدا كرده است.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: امروز اگر از نظر من بخواهند تا نماد اجتماعي اسلام را مشخص نمايم، مي‌گويم از نظر نمادشناسي، نماد اجتماعي و جهاني اسلام حجاب است.

وي افزود: امروز در ميان فرق و مذاهب جهان نماد اجتماعي اسلام حجاب است.

وي گفت: در زمان رضاشاه كسي جرات نمي‌كرد تا از بهلول و واقعه گوهرشاد چيزي بگويد و من بايد امروز بگويم حتي هنوز هم در اين مورد تحقيق جامعي صورت نگرفته است و من معتقدم در ارتباط با واقعه گوهرشاد بسياري از مدارك دستگاه‌هاي دولتي مورد كنكاش و تحقيق قرار نگرفته است.

وي گفت: هر جا كه حجاب وجود داشته باشد مخصوصا در جوامع غربي،‌ اين به معناي انجام تكليف از سوي زن مسلمان و نيز نه گفتن وي به طرز زندگي، جهان‌بيني و اخلاق فردي است.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد:‌ فرهنگ و جوامع غربي در حال حاضر شاهد اين مطلب هستند كه با وجود تبليغات بسياري كه صورت داده‌اند زن مسلمان با فرهنگ و نحوه زندگي غربي مقابله كرده و اين موضوع براي مبلغان فرهنگ غربي غيرقابل تحمل است، كما اين‌كه براي رژيم گذشته كشورمان نيز غيرقابل تحمل بود و از آن جمله مي‌توان به خشم اشرف پهلوي در ارتباط با رعايت حجاب از سوي بانوان در آن زمان اشاره كرد و بايد دانست كه اگر انقلاب اسلامي ايران به پيروزي نمي‌رسيد فرهنگ آن زمان شايد مي‌رفت تا به وحشي‌گري زمان رضاشاه مجددا بينجامد.

وي افزود: ما بايد بدانيم كه امروز مسئله‌ي حجاب با مسئله خانواده در ارتباط تنگاتنگي است و كساني كه در حال ترويج فساد جنسي و انتشار مفاسد اخلاقي در سطح جهان هستند در پي اين هستند تا كانون خانواده را كه به عنوان ظرفي براي تربيت ديني فرزندان مي‌باشد را از بين ببرند و ما بايد به اين نكته توجه كافي داشته باشيم.

وي با بيان اين مطلب كه جاي تعجب است كه برخي افراد كه دل در گرو رژيم پهلوي داشتند و نيز بعضي از افرادي كه در آن زمان دم از حقوق بشر مي‌زدند حتي براي يك بار به نقد رواج بي‌حجابي در زمان پهلوي با توجه به عدم رعايت حقوق بشر در اين ارتباط نپرداختند، افزود: داستان حجاب داستاني ساده نيست و ما بايد بدانيم اين موضوع با كيان امت اسلامي گره خورده و دشمنان ما و مبلغان فرهنگ غربي درصدد هستند تا با رواج فساد از طريق ماهواره‌هاي مختلف من جمله شبكه‌هاي عرب زبان و فارسي زبان، كشورهاي شرقي به خصوص كشورهاي مسلمان را به فساد كشانده و نظام خانواده را در آنها دچار انحطاط نمايند.
 
منبع: ایسنا