Gerdab.IR | گرداب

براي پيوستن به "ان‌پي‌تي"

رژيم صهيونيستي قطعنامه 189 كشور جهان را رد كرد

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹

رژيم صهيونيستي درخواست 189 كشور شركت‌كننده در نشست بازنگري معاهده منع تكثير تسليحات هسته‌اي مبني بر پيوستن اين رژيم به "ان‌پي‌تي" را رد كرد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري رويترز، تمامي 189 عضو پيمان منع تكثير تسليحات هسته‌اي از جمله آمريكا روز جمعه هفته گذشته در بيانيه‌اي از رژيم صهيونيستي خواستند تا به "ان‌پي‌تي" بپيوندد.
رژيم صهيونيستي در واكنش به اين درخواست بين‌المللي، ضمن "ناقص و رياكارانه" قلمداد كردن اين بيانيه، تأكيد كرد كه به هيچ‌ عنوان حاضر نيست تا به پيمان "ان‌پي‌تي" بپيوندد.
رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي در اين خصوص اعلام كرد: اسرائيل كه عضو ان‌پي‌تي نيست، خود را متعهد به تصميمات اين كنفرانس نمي‌كند كه هيچ قدرت و اختياري در مقابل اسرائيل ندارد. با در نظر گرفتن ماهيت تحريف‌شده اين قطعنامه، تل‌آويو نمي‌تواند در اجرايي كردن اين قطعنامه مشاركت كند.
بر اساس اين گزارش، رژيم صهيونيستي مقادير قابل توجهي زرادخانه‌هاي هسته‌اي دارد اما هنوز اين مسئله را تأييد يا انكار نكرده است و در خاورميانه، تنها رژيم صهيونيستي است كه پيمان "ان‌پي‌تي" را امضا نكرده است و همچون هند و پاكستان در كنفرانس بازنگري منع تكثير تسليحات هسته‌اي شركت نكرده است.
رژيم صهيونيستي در بيانيه خود افزود: اين قطعنامه واقعيت‌ خاورميانه و تهديدات واقعي كه منطقه و تمامي جهان با آن مواجه است را ناديده گرفته است.
رژيم صهيونيستي از اين مسئله بسيار خشمگين است كه در سند كنفرانس بازنگري "ان‌پي‌تي" از ايران نامي برده نشده است و از اين رژيم خواسته شده است تا به "ان‌پي‌تي" بپيوندد.
اين بيانيه رژيم صهيونيستي، مي‌افزايد كه "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در نظر دارد سه‌شنبه هفته جاري در ارتباط با بيانيه ان‌پي‌تي با "باراك اوباما" رئيس‌جمهوري آمريكا در كاخ‌ سفيد گفت‌وگو كند.
در بيانيه اين رژيم همچنين ادعا شده است كه مشكل واقعي سلاح‌هاي كشتار جمعي در خاورميانه مرتبط با اسرائيل نيست بلكه مرتبط با كشورهايي است كه ان‌پي‌تي را امضا كرده‌اند و گستاخانه آن را نقض كرده‌اند.
"باراك اوباما"، روز جمعه گذشته مخالفت شديد خود را با تلاش‌ها براي متمايز كردن رژيم صهيونيستي در موضوع خلع سلاح هسته‌اي، اعلام و تاكيد كرد با اقداماتي كه امنيت ملي اسرائيل را به خطر مي‌اندازد، مخالف است.
رئيس جمهور آمريكا در ادامه مدعي شد كه بزرگترين تهديد براي ان‌پي‌تي و انتشار تسليحات در خاورميانه، مخالفت ايران در انجام تعهدات ان‌پي‌تي خود است.
"جيمزجونز" مشاور امنيت ملي آمريكا نيز با تاسف‌بار خواندن تصميم كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش تسليحات اتمي درباره رژيم صهيونيستي گفت كه اين اقدام بيهوده بوده است.
جونز كه بعد از اتمام كنفرانس صحبت مي‌كرد، در ادامه گفت: شكست بيانيه [كنفرانس بازنگري ان‌پي‌تي] در اشاره به ايران، كشوري كه مدت‌هاست نقض كننده ان‌پي‌تي و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل بوده و بزرگترين تهديد در توسعه تسليحات اتمي در منطقه و تماميت ان‌پي‌تي بوده، نيز قابل تاسف است.
 
منبع: خبرگزاری فارس