Gerdab.IR | گرداب

حلقه ماسون و موضع قاطع جامعه مدرسين

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹

موضع گيري صريح جامعه مدرسين حوزه علميه قم عليه هتاكي هاي سروش و اعلام ارتداد وي، با واكنش جالب حلقه ماسوني لندن مواجه شد. سروش عضو حلقه راه اندازي شده از سوي مهاجراني است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه کیهان، موضع گيري صريح جامعه مدرسين حوزه علميه قم عليه هتاكي هاي سروش و اعلام ارتداد وي، با واكنش جالب حلقه ماسوني لندن مواجه شد. سروش عضو حلقه راه اندازي شده از سوي مهاجراني است. 
به دنبال موضع اخير جامعه مدرسين، سايت جرس وابسته به حلقه لندن مدعي شد اين موضع، موضع جامعه مدرسين نيست و اين جامعه موضعي عليه سروش نگرفته است.
جرس اين ادعا را از قول محمدجواد اكبرين -عنصر منحرف فراري كه خود را طلبه جا زده بود و پس از فرار در خارج كشور كشف لباس كرد- منتشر نمود. اكبرين كه در كنار كار براي راديو فردا و روزنت، با جرس نيز همكاري مي كند، مدعي شد «يك عضو ارشد جامعه مدرسين كه نخواست نامش فاش شود (!) گفت كه جامعه مدرسين عليه سروش موضعي نگرفته و او را مرتد نمي داند». وي سپس به فحاشي و عقده گشايي عليه آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم پرداخت.
گفتني است اكبرين به هنگام حضور در ايران ضمن همكاري با روزنامه هاي نشاط، عصر آزادگان و صبح امروز، با حزب مشاركت در ارتباط بود و گروهكي جعلي را براي رخنه در ميان برخي طلاب تحت عنوان «مجمع طلاب خط امام» راه اندازي كرده بود. وي با وجود اين ادعا به تدريج برخي احكام اسلامي را زير سؤال برد و سپس با درج مقاله اي تحت عنوان «راه بازرگان، راه خميني» در سايت روزنت، از اصلاح طلبان خواست بين دولت اسلامي و دولت سكولار، دولت سكولار مورد نظر بازرگان را پي بگيرند! اين طلبه قلابي و نفوذي -كه بعدها همكار راديو فردا، ارگان رسمي سازمان سيا از آب درآمد- مدتي كوتاه در سالهاي 79 و 86 بازداشت شد و پس از آزادي از كشور گريخت و به كشورهاي لبنان و فرانسه رفت.
اكبرين در خبرسازي مضحك خود در سايت جرس، با وجود آن كه سعي داشت جامعه مدرسين را عليه جامعه مدرسين القا كند، خود را لو داد و به موضع صريح و رسمي اين جامعه درباره عدم مشروعيت سازمان مجاهدين (انقلاب) نيز حمله كرد، سازماني كه عضو مركزيت آن (آغاجري) تقليد از مرجعيت را كار ميمون دانسته و به ساحت ائمه معصومين (ع) هم جسارت كرده بود.
باند مهدي هاشمي معدوم در سالهاي آغازين دهه 60 تلاش كرد به نيابت از گروهك هاي معاند، جرياني شبه روحاني و موازي را در برابر جامعه مدرسين -براي شكستن نفوذ كلام اين نهاد عالي حوزوي- راه اندازي كند و بعدها ادامه همين پروژه از سوي افراطيون وابسته به سازمان هاي جاسوسي بيگانه پي گرفته شد.
بسياري از مواضع سروش به ويژه در سالهاي اخير مبتني بر انكار رسالت پيامبر (ص) و تنزيل قرآن از جانب پروردگار بوده و او قرآن را تجربه شخصي خطاپذير در باطن پيامبر(ص) معرفي مي كند.
بسياري از تحليلگران حلقه لندن را در پيوند وثيق با بهائيت، انجمن حجتيه، سازمان جاسوسي آمريكا و انگليس و لابي اسرائيل در واشنگتن ارزيابي مي كنند. اين حلقه خود را سخنگوي فتنه سبز در خارج از كشور معرفي مي كند و مي كوشد تصويري وارونه و انحرافي از اسلام به سبك اسلام آمريكايي از اسلام ارائه دهد.
پيش از اين محسن كديور عضو حلقه لندن از فتنه گران خواسته بود به جاي معارضه صريح و خياباني با اسلام و ولايت فقيه و قانون اساسي، به شيوه تظاهري به طرفداري عليه اين سه محور وارد عمل شوند.
 
تکمیلی:
حجت الاسلام والمسلمين سيد محسن صالح مدير سياسي جامعه مدرسين در پاسخ به سؤال كيهان مبنی بر عدم صدور بیانیه از جانب جامعه مدرسین اضهار داشت: جامعه مدرسين درباره انحرافي بودن عقايد عبدالكريم سروش و نظرات غيراسلامي وي كه در پوشش اسلام مطرح كرده و مي كند، كمترين ترديدي ندارد ولي در اين خصوص بيانيه اي صادر نكرده است. جامعه مدرسين اساسا سروش را يك مهره دم دستي مي داند كه امروزه اسناد و شواهد وابستگي وي به كانون هاي بيگانه به وضوح افشا شده است. وي در ادامه گفت؛ جامعه مدرسين، سروش را در قد و قواره اي نمي داند كه درباره او بيانيه اي صادر كند. افرادي نظير سروش، عوامل دست چندم كانون هاي اسلام ستيز هستند و جامعه مدرسين اگر قصد صدور بيانيه اي داشته باشد، كانون هاي اصلي را نشانه مي رود و نه ماموران دم دستي را.