Gerdab.IR | گرداب

خرید سهام توئیتر؛ وحشت شاهزاده سعودی از انقلاب

تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۰

"داگلاس راشکف"، نظریه‌پرداز رسانه در گزارشی تحلیلی در سی‌ان‌ان به سرمایه‌گذاری شاهزاده سعودی در توئیتر پرداخته و این اقدام را در راستای ترس از نقش تاثیرگذار توئیتر در خیزش اعراب، و با هدف تغییر تعهدات این سایت معرفی می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌ان‌ان "داگلاس راشکف"، می‌نویسد: جهان رسانه های عمومی این هفته پس از افشاء سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری شاهزاده صعودی، "الولید بن طلال" در توئیتر مبهوت شد. این حیرت و شگفتی بیشتر بدان دلیل است که گمان می‌رود مسئولیت حداقل بخشی از قیام‌های بهار عربی به گردن توئیتر است که مستقیماً خاندان سلطنتی سعودی را نیز، که در رأس قدرت هستند، تهدید می‌کند. به هر حال، در ظاهر این قضایا متناقض هستند.

علت سرمایه‌گذاری شاهزاده سعودی در توئیتر چیست؟
چرا باید برادرزاده شاه بر رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کند که دشمن خاندان اوست؟ آیا وی در تلاش است تا بر پیشرفت شبکه اثر بگذارد یا سعی دارد این شبکه را، در مواقع حساس که حکومت در خطر باشد، هر چه بیشتر مستعد سانسور کند؟

آیا این سرمایه‌گذاری اعتبار توئیتر را می‌کاهد؟
آیا مشارکت یک سرمایه‌گذار عمده از یکی از بزرگ‌ترین خاندان‌های سلطنتی موروثی می‌تواند تصویر تجاری پرطرفدار این رسانه را مخدوش کند؟ چرا توئیتر چنین سرمایه‌گذاری را می‌پذیرد و چرا شاهزاده قبل از هر رسانه‌ای به سراغ توئیتر می‌رود؟

شاهزاده از قدرت توئیتر در هراس است
در ادامه این گزارش آمده است که شاهزاده الولید بن طلال بدون هیچ تردیدی از تاثیر عظیم توئیتر و فیس‌بوک بر کشور خود و کشورهای همسایه‌اش آگاه است و حتی ممکن است شخصاً نگران عواقب یک انقلاب برای خودش و خاندان سلطنتی‌اش باشد.

منبع: فارس