Gerdab.IR | گرداب

تلاش رژیم‌صهیونیستی برای جذب گردشگران مسیحی

تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۰

دولت اسرائیل که مرزهای نه تنها اسرائیل بلکه کرانه باختری را نیز تحت کنترل خود دارد، پتانسیل واقعی را در گردشگری مذهبی یافته و به طور گسترده‌ای از زائران مسیحی استقبال می‌کند.

به گزارش گرداب، "پابلیک رادیو اینترنشنال" در گزارشی با عنوان "دولت اسرائیل برای گردشگران مسیحی فرش قرمز پهن می‌کند"، می‌نویسد: مسیحیان اقلیت کوچکی در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی هستند. آنها حدود دو درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند اما زائران مسیحی این روزها به طور بی‌سابقه‌ای از سرزمین مقدس دیدن می‌کنند.

سه و نیم میلیون گردشگر سال گذشته از اسرائیل دیدن کرد
سال گذشته سه و نیم میلیون گردشگر از سرزمین مقدس دیدن کردند که دو سوم آنها مسیحی بودند. دولت اسرائیل که مرزهای نه تنها اسرائیل بلکه کرانه باختری را نیز تحت کنترل خود دارد، پتانسیل واقعی را در گردشگری مذهبی یافته و به طور گسترده‌ای از زائران مسیحی استقبال می‌کند.

هر گردشگر به طور متوسط 1700 دلار در دیدار از اسرائیل هزینه می‌کند
بر اساس آمار ارائه شده از سوی اسرائیل، هر گردشگری به طور متوسط 1700 دلار هنگام دیدار از اسرائیل هزینه کرده است. این مبلغ میلیاردها دلار برای اقتصاد اسرائیل به ارمغان می‌آورد. "استاس میسژینکف"، وزیر گردشگری اسرائیل، اظهار داشت که اسرائیل خواستار توسعه بازار گردشگری مسیحی به دلایل اقتصادی و به یک دلیل دیگر است. وی می‌افزاید: هر گردشگری که از اینجا راضی برود به سفیر حسن نیتی برای اسرائیل تبدیل می‌شود. این برای ما بسیار اهمیت دارد.

این مسئله در جریان سفر اخیر گروه کوچکی از روحانیون و افراد رسانه‌ای پروتستان آمریکایی به سرزمین مقدس مشخص شد. یکی از مقامات اسرائیلی که با این گروه ملاقات کرد "یولی ادلشتاین"، وزیر دیپلماسی عمومی بود. ادلشتاین می‌گوید: ما بسیار خوشحال هستیم که شما در اینجا حضور دارید و می‌توانید همه چیز را ببینید و درباره مسائل مختلف صحبت کنید.

اسرائیل با تحریک احساسات گردشگران مسیحی اشغالگری خود را توجیه می‌کند
روحانی "جوزف دیویس" از کلیسای "های پوینت" در دالاس می‌گوید که سفرش به اسرائیل تنها به خاطر مسائل مذهب نبوده و دلایل سیاسی نیز داشته است. دیویس می‌افزاید که وی به وطنش بازگشته و به آمریکایی‌ها می‌گوید که به لزوم دیدن سرزمین مقدس اعتقاد دارد. دیویس گفت: من از اینکه می‌شنوم اسرائیل هنوز در حال صحبت درباره ترک این سرزمین است، بسیار ناراحت می‌شوم. من شخصا معتقد نیستم از دست دادن سرزمین‌های بیشتر مسئله را حل خواهد کرد.

گردشگران مسیحی ماموریت‌های حقیقت‌یابی در سفر به اسرائیل انجام می‌دهند
"یوه گرابر"، رئیس کلیسای آلمانی "لوتران" رژیم‌صهیونیستی، سرزمین‌های فلسطینی و اردن می‌گوید: جدا کردن سیاست از دیدار از این بخش از جهان تقریبا غیرممکن است.

وی می‌افزاید که تعداد فزاینده زائران مسیحی که به سرزمین مقدس می‌آیند اخبار خوبی برای زائران و میزبانان محلی است. وی گردشگران را به توجه به مسائل معنوی و نه سیاسی این سفر دعوت می‌کند.

گرابر می‌گوید: ماموریت‌های حقیقت‌یابی انجام می‌شود و من اغلب این احساس را دارم که آنها حقایق را پیش از آن که به اینجا بیایند، یافته‌اند و تنها می‌خواهند آن حقایق مورد تایید قرار بگیرند که این چیز خوبی نیست.

گرابر گفت که وی همچنین از زائران مسیحی می‌خواهد که از این مکان‌های مقدس بیشتر دیدن کنند. وی به آنها می‌گوید با افرادی که در اینجا زندگی می‌کنند خصوصا غیرمسیحی‌ها از جمله یهودیان، مسلمانان، دروزی‌ها و بهائی‌ها صحبت کنند. به گفته گرابر، این ارزشمندترین بخش زیارت است.

منبع: فارس